تعداد بازديد :  
تاريخ : جمعه 22 ارديبهشت 1391

امام خميني از ديدگاه انديشمندان خارجي   


http://noorportal.net/_sitedatafiles/photogallery/d758f932-9d18-4707-bd9b-8b6f35ad77aa.jpg

 

رئيس جوامع اسلامى اسپانيا

امام خمينى سبب حيات دوباره اسلام شد رئيس فدارسيون جوامع اسلامى اسپانيا با ستايش از شخصيت امام خمينى، از ايشان به عنوان عامل حيات دوباره اسلام در قرن حاضر ياد كرد. دكتر «فرانسيسكو اسكودرو بداته‏»، رئيس فدراسيون جوامع اسلامى اسپانيا، در گفت و گو با ايرنا در مادريد گفت: چهره حيات بخش امام خمينى در جهان اسلام امرى غير قابل اغماض مى‏باشد و ايشان يكى از بزرگترين شخصيتهاى قرن حاضر محسوب مى‏شوند.

وى افزود: انقلاب اسلامى ايران به رهبرى امام خمينى سبب بروز تحولات و دگرگونيهاى عظيم در جهان اسلام شد و وى چهره جديدى از اسلام را ارائه كرد.

دكتر «بداته‏» يادآور شد: انقلاب ايران درس مبارزه عليه بى عدالتى و مقابله با حكومتهاى ديكتاتورى و غير انسانى را آموخت.

 

 

 

 


برچسب‌ها: امام خميني, امام , امام بزرگ انقلاب , انقلاب اسلامي به ياد تو , وبلاگ به ياد تو,

ادامه مطلب...
ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 29 فروردين 1391

خواستم کمی شبیه “زهرا ” باشم

 

گفت: اگه گفتی چی شد من بعد از این همه مدت چادر پوشیدم؟
گفتم: چه می‌دانم، لابد این‌طوری خوش‌تیپ تری!
گفت: نچ!
گفتم: خب لابد فهمیدی این‌طوری حجابت کامل‌تره مثلاً!
گفت: نچ!

گفتم: ای بابا! خب لابد عاشق یکی شدی، اون گفته اگه چادر بپوشی بیشتر دوستت دارم!!
گفت: نزدیک شدی!
گفتم: آها!! دیدی گفتم همه‌ی قصه‌ها به ازدواج ختم می‌شوند؟ دیدی!!
گفت: برو بابا دور شدی باز
گفتم: خب خودت بگو اصلاً

یک جایی شنیدم چادر، لباس “زهرا”ست، خواستم کمی شبیه “زهرا ” باشم


برچسب‌ها: چادر ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 29 فروردين 1391

خانم ببخشید اسم شما چیه؟

زمان شاه بود . داشتیم در خیابون قدم می زدیم . خانم بی حجاب داشت جلومان راه می رفت . فاطمه رفت جلو و بدون هیچ مقدمه ای ازش پرسید : « ببخشید خانم ، اسم شما چیه ؟ » خانم با تعجب جواب داد : زهرا،چطور مگه چیه  ؟»فاطمه خندید و گفت هم اسمیم »،

 

بعد گفت : «می دونی چرا روی ماشینا، چادر می کشند ؟»خانم که هاج و واج مانده بود گفت:«لابد چون صاحبشون می خوان سرماو گرما و گرد و غبار و اینجور چیزا به ماشینشون آسیب نزنه ».فاطمه گفت:«آفرین! من و تو هم بنده های خدا هستیم و خدا بخاطر علاقه اش به ما، پوششی بهمون داده تا با اون از نگاه های نکبت بار بعضیا، حفظ شویم و آسیبی نبینیم . خصوصا هم نام حضرت فاطمه سلام الله علیها هم هستیم …بعدها که اون خانم رو دیدم محجبه شده بود .»

شهیده فاطمه جعفریان

شهادت :۱۳۵۶

علت شهادت : توسط ساواک رژیم شاه

برگرفته از کفش های به جا مانده در ساحل ، ص۱۷

 


برچسب‌ها: شهیده فاطمه جعفریان ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 26 فروردين 1391
ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1391

دکتر عباسی : http://s1.picofile.com/file/6607515090/dr_abbasi_3.jpg

اگر از يك دوستي بپرسم شما كه هستيد مي‌تواند بگويد من 4 صفحه A4 هستم يك صفحه A4 صفحه میزان حب‌هايي است که دارم؛ چه غذاهايي را دوست دارم چه آدم‌هايي را دوست دارم. صفحه بعديA4 صفحه بغض‌ها است. براي خودش فهرست كند كه من از چه كساني و چه لباس‌ها و عادات و اشياء و خانه و ماشيني بدم مي آيد،

برگ سومA4 مي‌شود صفحه شک هایمان ، كه به چه چيزهايي شك داريم وبرگ چهارم هم مي‌شود صفحه یقین هایمان به چه چیزهایی یقین دارم

"قدرت نرم يعني مديريت حب و بغض و مديريت شك و يقين "هركس شك و يقين خودش را مديريت كند او اقتدار دارد، قدرتمند است. اقتدار نرم دارد و هركس شك و يقين ديگران را مديريت كند، حب و بغض ديگران را مديريت كند، او قدرتمند است. توان تحميل اراده بر ديگري را دارد. ذهنيت ديگران را دستكاري مي‌كند. حب و بغض ديگران را دستكاري مي‌كند.

اجمالاً ‌اينكه جنگ نرم جنگي است بر سر تصرف قلبها و ذهنها. هركس در اين جنگ اولين كاري كه مي‌كند بايد قلب و ذهن خودش را از دست دشمن حفظ كند. راه حفظ هم اين است كه ليست حبها و بغض‌هاي خودش را در خلوت و با خداي خودش در ميان بگذارد. من به چه چيزهايي علاقه دارم و از چه چيزهايي بدم مي‌آيد و نفرت دارم. حب‌ها و بغض‌ها كه كنار هم آمدند برود دنبال شك و يقين‌ها. به چه چيز شك داريد و به چه چيز يقين. اينها را دسته‌بندي كنيد. اين مي‌شود جنگ نرم. از اينجا ما خودمان راحفظ كرديم تا بتوانيم كمك كنيم نگذاريم ديگران تصرف شوند.

 

 


برچسب‌ها: دکتر عباسی ,

ارسال توسط مدير

ایرج حسابی در مراسم بزرگداشت فناوری هسته‌ای:
مقاله استاد درباره نقش روحانیت / پروفسورحسابی در 9سالگی حافظ قرآن بود
تعداد بازديد : 1
              

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی صبح امروز در مراسم بزرگداشت فناوری هسته‌ای در مسجد الرسول نکا بیان داشت: توجه و دقت نظر پروفسور حسابی به علما و اندیشمندان دینی به قدری بوده که در سال 1947 در دانشکده پریستون آمریکا در مجمع علمای جهان مقاله "نقش روحانیت در توسعه علمی ایران" را ارائه کرد.

وی افزود: اکنون ما در این راستا چه کردیم و چه آموزش‌هایی به فرزندان‌مان دادیم که انتظار ماندن از آنان داشته باشیم، با عدم برنامه‌ریزی مناسب برای فرزندان‌مان نباید ایراد بگیریم که چرا جوانان ایرانی سال‌ها در صف رفتن به دبی برای انتقال به آمریکا هستند.

فرزند دکتر حسابی ادامه داد: توجه به مرجعیت و روحانیت برای پروفسور حسابی در راس برنامه‌ها بوده به طوری که روزهای جمعه در منزل خود، مراسم و مجالس وعظ و خطابه داشت و شهید مطهری 40 سال جمعه‌ها در منزل پروفسور حسابی به ایراد سخنرانی پرداخت و روی صندلی‌ای می‌نشست که پروفسور حسابی با دست خود در مدت 11 سال آن را درست کرده بود.

* پروفسور حسابی در 9 سالگی حافظ قرآن و در 11 سالگی دیوان حافظ را از بر کردند

وی با اشاره به کودکی پروفسور حسابی یادآور شد: حسابی زندگی بسیار سختی را در دوران کودکی پشت سر گذاشتند و با توجه به دارا بودن پدری پولدار و سرشناس به دلیل ازدواج مجدد پدرشان و اینکه همسر دوم پدر پروفسور حسابی از او خواسته بود که زن اول و فرزندان را ترک کند در بیروت سرگردان شدند و با نان خشکی که شب‌ها از کوچه‌ها تهیه می‌کردند گذران زندگی داشتند.

حسابی یادآور شد: مادر پروفسور حسابی زنی دانا بود. پدرم در 9 سالگی حافظ قرآن و در 11 سالگی دیوان حافظ را از بر کردند و در 12 سالگی گلستان و در 13 سالگی بوستان و در 15 سالگی شاهنامه را حفظ کردند.

رئیس پژوهشکده و بنیاد پروفسور حسابی گفت: مادر پروفسور حسابی و همسر او که مادرم هستند نقش بسزایی در زندگی و پیشرفت پروفسور حسابی برعهده داشته‌اند.

* پروفسور حسابی در پاسخگویی دقتی خاص داشت

فرزند دکتر حسابی ادامه داد: مادرم دختر آیت‌الله حائری بوده و پدرم در بسیاری از موارد به آموخته‌‌های قرآنی و ترجمه و مفاهیم او در مسائل مختلف بهره جسته است و همواره در جلساتی که به تنگنا می‌رسید از حاضران می‌خواست که اجازه بدهند از همسرش در این رابطه کمک بگیرد و احترام فراوانی برای مادرم قائل بودند.

ایرج حسابی در ادامه با اشاره به نامه‌های مختلفی که از سراسر دنیا برای پروفسور حسابی می‌آمد، خاطرنشان کرد: نامه‌های پروفسور حسابی گنجینه‌ای ملی است و پروفسور حسابی دارای اندیشه‌های بلند و داشته‌های فراوان بوده است که هر یک از سخنان و بیانات او درس بزرگی برای زندگی است.

وی بیان داشت: پروفسور حسابی در شنیدن مطالب دیگران و خواندن دقیق نامه‌ها و پاسخگویی دقت خاصی داشت و در این مدت نامه‌های فراوانی به او ارسال شده بود که با دقت خوانده و بررسی و جواب می‌دادند.

رئیس پژوهشکده و بنیاد پروفسور حسابی بیان داشت: سخت‌کوشی، مهرورزی، صداقت و عشق، جوهره اصلی شخصیت این مرد بزرگ و راز موفقیت او در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه علم و دانش بود.

دکتر ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی با بیان فرازهای از سیره عملی و نظری رهبر کبیر انقلاب در بحث علم و جایگاه معلم، از توجه خاص رهبر معظم انقلاب به دانش و دانش‌ورزی قدردانی کرد و خواستار توجه همگان به این نکات مهم شد.

* اگر عاشق انقلابید باید با دانش و داشته‌های انقلاب آشنا شوید

ایرج حسابی تاکید کرد: پروفسور حسابی در مشکلات فراوان زندگی کرد و با سختی درس خواند و بزرگ شد، اما در هیچ یک از دوران زندگی خود از یاد خدا غافل نبوده و همواره یاد و نام خدا را پناهگاه خود در زندگی می‌دانستند و از این رو نیز در 9 سالگی قرآن را حفظ کردند.

وی متذکر شد: جوانان ما باید با مطالعه و مسئولان و مدیران با ارائه و نمایش زندگینامه پروفسور حسابی اتکا به نفس و خودباوری را در مردم تقویت کنند.

فرزند پروفسور حسابی در پایان اذعان داشت: اگر شما نیز عاشق انقلابید باید با دانش و داشته‌های انقلاب آشنا شوید و در انتقال آن به جامعه بکوشید و از زندگی بزرگان درس بگیرد و سعادتمند زندگی کنید.


برچسب‌ها: پروفسور حسابی, حسابی, پروفسور, استاد حسابی, به یاد تو , وبلاگ به یاد تو , ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 20 فروردين 1391

 

شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

پدید آورنده : علی خنیفرزاده، منیره زارعان ، صفحه 36

http://www.khabarfun.com/wp-content/uploads/2011/05/yafateme.jpg

تسلیت

ــ سالروز شهادت سالار بانوان جهان، دخت گرانمایه خاتم پیامبران، فاطمه زهرا، صدّیقه مبارکه، طاهره محدِّثه، زکیّه بتول، میوه دلِ رسول، راضیه مرضیّه، محور ولایت، اسوه حجاب و عفت، خردمند خوش سخن، پارسای پرستنده، بزرگ پوینده وادی عرفان، ناموس خلقت، مادر امامان، یگانه همتای امیر مؤمنان و مفسّر قرآن، و بانوی پاک پاکیزه، حضرت فاطمه زهرا(س) را به پیروان راهش تسلیت می گوییم.

ــ سالروز شهادت پاره وجود پیامبر، مدافع سختکوش ولایت و امامت، یگانه هم شأن و همسنگ امام علی، پرورش دهنده فریادگران حقانیت عاشورا، شفیع و میانجی روز رستاخیز، رمز وفاداری و شکیبایی، کوثر بخشنده تشنگان، فرزانه ترین روح پرستنده، و فرشته انسانی، فاطمه زهرا(س) را به عاشقان ولایت تسلیم می گوییم.

 

ــ فاطمه زهرا، بانویی است که زن را قدر و شکوه و منزلت بخشید و یکتاپرستی و عشق به خدا و مردم خواهی و بشر دوستی برنامه زندگی اش بود و در وادی خردمندی و هنرمندی همچون چشمه جوشان می جوشید و راه رشد و رَشاد را با رِشادت پویید و در مصاف نادانی و جهل به سان اقیانوسی موّاج خروشید و عفت و پاکدامنی را با تمام استواری گسترانید و خورشیدگونه همه از انوار درخشان و طلایی اش بهره مند شدند. سالروز شهادت این بانوی بزرگوار را به شما شنوندگان عزیز تسلیت می گوییم.

فاطمه کیست؟

فاطمه شخصیت فرزانه و فَرَهمندی است. او عصاره فضیلت و ارجمندی است و در تاریخ بشریت بی همتاست. الگویی است برای همسرداری و خانه داری که در عین حال به عبادت و دانش و فرزندداری می پردازد. سخن از فاطمه سخن از خوبی هاست.

مانند پیامبر

عایشه همسر پیامبر گفته بود: هیچ کس را در راه رفتن و کردار و گفتار و نشست و برخاست و راه و رسم زندگی شبیه تر از حضرت فاطمه به پیامبر خدا ندیدم. او هرگاه به حضور پیامبر وارد می شد، پیامبر به احترام او تمامْ قد می ایستاد و او را می بوسید و خوش آمد می گفت و دست او را می گرفت و در جای خویش می نشاند.

جان پیامبر

پیامبر درباره فاطمه زهرا(س) فرموده اند: هان، هرکس این بانوی ارجمند را می شناسد، می شناسد و هرکه نمی شناسد بداند که او پاره وجود من است. قلب تپیده من و روح من است. هرکه او را بیازارد مرا آزرده است.

راستی چرا چنین نباشد؟ فاطمه قلب تپنده و جان پیامبر بود و هرگاه دل پیامبر آزرده شود تمام کالبد او آزرده خواهد شد و این به سبب ارزش های ذاتی خود فاطمه است که با خداپرستی و باور دینی و اطاعت از خدا به این مقام رسید، نه صرفا به خاطر دختر پیامبر بودن.

نام فاطمه

نام مقدس فاطمه از واژه فَطْمْ به معنی جدا شدن و بریدن گرفته شده است. درباره انگیزه این نام گذاری امام صادق(ع) فرموده است: جبرئیل گفت:... این دختر در زمین فاطمه نامیده شد زیرا پیروان او از آتش دوزخ بدورند. و در روایت های دیگری آمده است که چون فاطمه از هر پلیدی و ناپاکی دور است نامش را فاطمه نهادند.

 

بهترین بانو

در روایتی پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: بهترین بانوان بهشت، خدیجه، فاطمه، آسیه و مریم اند و فاطمه سرآمد آنهاست. فاطمه گلی است که بوستان بهشت را زینت بخشیده است. فاطمه الگوی زن بودن است که تمامی زنان باید به او اقتدا کنند. بانویی که در شکیبایی و بردباری مانند کوه مقاوم و استوار است و در عبادت و تقوا سختکوش و در همسرداری مهربان بود.

محبوب پیامبر

فاطمه زهرا دلبند و محبوب پیامبر بود. مهر و محبتی که پیامبر به دختر فرزانه اش داشت، از حد بیان بیرون است. پیامبر هرگاه به سفر می رفت، فاطمه آخرین کسی بود که حضرت با او وداع می کرد و هنگام بازگشت، اولین کسی بود که به دیدار او می رفت. گاه، فاطمه را مادرِ پدر می خواند و او را پاره ای از وجود خود می دانست و می گفت: هرگاه شیفته بهشت شوم، دخترم فاطمه را می بوسم.

نماز مخصوص فاطمه

امام صادق فرموده اند: «مادرم، فاطمه، دو رکعت نماز مخصوص داشت که جبرئیل برایش هدیه آورده بود. پس از تمام شدن نماز با تسبیحات ویژه خود، ذکر می گفت و این مناجات را در پایان می خواند:

پاک و بی آلایش است خداوند عزّتمند والای بلندمرتبه؛ پاک و بی آلایش است خداوند جلالمندِ پرشکوهِ بزرگ؛ پاک و بی آلایش است خداوند فرمانروای ارزشمندِ دیرین؛ پاک و بی آلایش است خداوندی که تن پوش جمالِ معنوی و دلربایی را به تن کرده است؛ پاک و بی آلایش است خداوندی که ردای نور و وقار به تن کرده است؛ پاک و بی آلایش است خداوندی که حتی ردپای مور را بر صخره های سخت و سیاه می بیند؛ پاک و بی آلایش است خداوندی که فرود و فراز پرنده را در هوا می نگرد؛ پاکا خداوندی که چنین است و هیچ کس جز او چنین نیست.

تسبیحات حضرت زهرا

پیامبر(ص) به حضرت فاطمه(س) فرمود: فاطمه جان، می خواهم هدیه ای به تو بدهم که از دنیا و آنچه در آن است، ارزشمندتر است. فاطمه شادمان شد. پیامبر فرمود: دخترم، بعد از هر نماز 34 مرتبه با اخلاص و حضور قلب بگو اللّه اکبر و 33 مرتبه بگو الحمداللّه و 33 مرتبه بگو سبحان اللّه و در پایان یک بار بگو لا اله الا اللّه...

این ذکر به تسبیحات حضرت زهرا مشهور شد و معتبرترین و مهم ترین تعقیب نماز است. در این باره امام صادق فرمود: «ما کودکان خود را همان گونه که به نماز فرمان می دهیم، به تسبیحات حضرت فاطمه نیز وا می داریم».

عبادت خالصانه

حضرت فاطمه زهرا(س) فرمود: هرکس خالص ترین عبادت های خود را به سوی خدا بفرستد، خداوند مهربان بهترین صلاح دید خود را به سویش خواهد فرستاد» و نیز فرموده است: «اگر روزه دار زبان، گوش، چشم و دست و پای خود را از ارتکاب گناه باز ندارد، آن روزه به چه کارش خواهد آمد؟».

آن بانوی بزرگوار در توصیه به پاکیزگی و بهداشت نیز فرموده است: هر کس شب را با دست های چرب و آلوده بخوابد، هر بیماری ای برایش پیش آید نباید جز خود را سرزنش کند».

شفاعتِ فاطمه

در روز رستاخیز که تمام انسان ها در محضر دادگاه عدل خداوند می ایستند و از شدت ترس جان ها به لب می رسد، حضور شکوهمند فاطمه را خواهیم دید که دستان کرامت و احسانش را بر سر دوستداران ولایت می کشاند و به شفاعت می ایستد و از محضر بخشنده بخشایشگر ـ که رحمت و مهرش از حد بیان خارج است ـ درخواست می کند که از امت پدرش درگذرد.

پرواز روح

یاس سپید بوستان آل عبا در مانند امروزی پرپر شد، امّا عطر خوشش تا امروز به جاست و تا روزی که هستی جاری باشد، همچنان به جا خواهد ماند. روح مطهر فاطمه(س) از جمع نامهربان زمینیان پر کشید، امّا زلال محبّت او همواره در دل های تشنه محبتّش جاری است؛ چنان که فرمود: «پدرم، رسول خدا، فرمود: ای فاطمه، هرکه بر تو درود فرستد، خداوند او را ببخشاید و او را، در هرکجای بهشت که باشم به من رساند». سلام و درود خدا بر تو، ای لطیف ترین آیه خلقت.

عظمت فاطمه(س)

چگونه ای تو که جهان خلقت از آفرینش تو در تحیّر فرو مانده است. چنان لطیف و مهربانی که بعد از سه روز گرسنگی، باز هم دستی بی نصیب از درِ خانه ات بر نمی گردد و چنان سرشار از ابهت و شکوهی که گرگ صفت ترین شیاطین در پای خشمت زانوی حقارت بر زمین می زنند. چنان لبریز از فصاحت و بلاغتی که در هنگام خطبه خواندن در دفاع از ولایت، زمین و زمان را به شگفت می اندازی و چنان بردباری که دست هایت در گرداندن سنگ آسیاب بارها تاول می زند... فتبارک اللّه احسن الخالقین.

محتاج دعای تو

یا فاطمه، تو فقط مادر امامت نبوده ای؛ تو مادر حیا و عفتّی؛ مادر مظلومیّت و صبری؛ مادر وقار و ابهتی. تو مادر ایمان و یقینی و اگر کورسوی ایمانی دل ما را روشن می دارد، به تابش مهر توست، ای نور آسمانی. دعایمان کن که به دعای تو محتاج ترین ایم.

 


برچسب‌ها: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س), شهادت حضرت فاطمه , حضرت فاطمه , شهادت , به یاد تو , وبلاگ به یاد تو,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : جمعه 18 فروردين 1391


تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) از نظر مقام معظم رهبری
تعداد بازديد : 11
نوع خبر : فرهنگي       تاريخ : جمعه ۱۸ فروردين - ساعت : '2:19                  

 

 

 

تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) از نظر مقام معظم رهبری

«درباره شهادت حضرت فاطمه (س) بالاخره ۷۵ روز بعد از رحلت صحیح است یا ۹۵؟» رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانه‌ای دادند و فرمودند: «برای شما چه فرقی می‌کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند.»
خبرآنلاین: درفاطمیه سال گذشته حجت الاسلام ادیب یزدی در یکی از سخنرانی‌های خود در خصوص نظر رهبر انقلاب درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا اظهاراتی کرد. 
 
این واعظ مشهور تهران درباره فاطمیه و زمان عزاداری برای حضرت زهرا به بیان خاطره و نقل قولی از رهبر معظم انقلاب پرداخته و گفته بود: «یادم می‌آید یک روز در محضر رهبر عالی قدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد:» درباره شهادت حضرت فاطمه (س) بالاخره ۷۵ روز بعد از رحلت صحیح است یا ۹۵؟ «رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانه‌ای دادند و فرمودند:» برای شما چه فرقی می‌کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند. «
 
وی افزوده بود: دقیقا همین نکته‌ای که حضرت آقا فرمودندمدنظر است. ایام فاطمیه نسبتا طولانی است به جهت اینکه فضائل حضرت زهرا (س) هم بی‌حد و حصر و بی‌اندازه است. فاطمه زهرا (س) ریشه، اصل و اساس ولایت و عصمت و حقیقت امامت است. هر قدر فضائل ایشان گفته شود اولا تمام شدنی نیست و ثانیا برکات بسیاری بر بیان فضائل فاطمی آمده است به عنوان نمونه بیان فضائل فاطمه (س) نفاق را از انسان می‌زداید، ایمان انسان را زیاد می‌کند، موجب بصیرت عمیق انسان نسبت به حوادث و وقایع تاریخی می‌شود، انسان را با حقایق و بطن این عالم آشنا می‌کند، انسان را پیش خدا و حضرات معصومین (ع) خصوصا حضرت بقیة الله (عج) محبوب می‌نماید و زمینه کسب تقوا و فضیلت را در انسان مضاعف می‌کند و بسیاری از فضایل دیگر. لذا جامعه شیعی ما به ذکر فضائل فاطمی بسیار نیازمند است و بحمد الله فرصت خوبی هم در ایام فاطمیه فراهم شده که توسط هیئتی‌ها، متدینین، نمازگزاران و مسجدی‌ها در مراسم‌هایی مختلف این فضائل گفته شود. 
 
ادیب یزدی گفته بود: ایام فاطمیه هم نزد شیعیان و ارادتمندان خاندان حضرت محمد (ص) ایام معین و کاملا علنی است. اما برای شهادت حضرت صدیقه فاطمه (س) ۴ نقل وجود دارد اول اینکه برخی معتقدند خانم (س) ۴۰ روز بعد از رحلت حضرت پیامبر (ص) به شهادت رسیده‌اند بعضی‌ها گفته‌اند ۶۰ روز، بعضی‌ها ۷۵ و بعضی‌ها دیگر ۹۵ روز. اما برای اینکه روز عظیم شهادت بی‌بی از دستمان نرود فصلی را به عنوان ایام فاطمیه قرار داده‌ایم که در مشخص‌ترین ایام ۱۰ روز قبل از شهادت ۷۵ تا ۱۰ روز بعد از شهادت ۹۵ در نظر گرفته شده است. یعنی در طول سال حداقل ۴۰ روز برای بیان فضائل فاطمی قرار گرفته شده است.

 


برچسب‌ها: تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) از نظر مقام معظم رهبری , ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 15 فروردين 1391

 

...عشق یعنی

عشق یعنی دل سپردن در الست 

از می وصل الهی  مستِ مست

 

عشق  یعنی  ذكر ناموس  خدا

یا علی گفتن به زیر دست و پا

 

عشق  یعنی  جلوه  صبر  خدا

شرم ایوب نبی  از مرتضی

 

عشق بر دلداده  فرمان  می‌دهد

عاشق جان داده را جان می‌دهد

 

عشق باعث شد كه دل سامان گرفت

پشت درب خانه زهرا جان گرفت

 

عشق  یعنی انقلاب فاطمه

از كبودی  چشم تار فاطمه

 

عشق یعنی عشق ناب فاطمه

بیت الاحزان خراب فاطمه


برچسب‌ها: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س), شهادت حضرت فاطمه , حضرت فاطمه , شهادت , به یاد تو , وبلاگ به یاد تو,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 6 فروردين 1391

اول ، سال جدید رو تبریک عرض میکنم خدمت همه ی دوستانی که سال 90 رو در کنار هم بودیم و توی لحظات تلخ و شیرین ، توی پستی و بلندی ها ، همدیگه رو از یاد نبردیم و حداقل توی نمازامون واسه هم دعا کردیم ...

از خدای متعال بهترینها رو براتون آرزومندم و سالی پر از محبت و صفا و صمیمت رو ...

دوم اینکه سال 90 ، سالی بود پر از فراز و نشیب ، هم واسه خودمون توی زندگی شخصیمون و هم واسه ملت و کشورمون ...

در هر صورت گذشت ...

ولی یادمون نره که عده ای از خودشون ، از جوونیشون ، از دنیاشون ، از زن و بچه و پدر و مادرشون گذشتن و سال نو ها رو ندیدن تا ما بمونیم و لحظات تحویل سال رو در کنار خونواده هامون باشیم و بهار رو ببینیم ...

یادمون باشه که شهدا ولی نعمتون هستن ...

یادمون نره که اگه در مسیر دفاع از حریم ولایت ، اندکی متزلزل بشیم و خدایی ناکرده امر بر ما مشتبه بشه ، مثل خیلی ها که از قافله شهدای کربلا جاموندن ( بخاطر لنگ زدن ِ پای ارادتشون ) ، ما هم جا میمونیم و در گذر روزگار محو خواهیم شد و آیندگان به نیکی از ما یاد نخواهند کرد ...

یادمون باشه که شیطون ، کاری به آدمهای سست عنصر نداره ولی مومنین رو به انواع مختلف وسوسه ها فریب میده ، آهای بچه مومن ! مواظب شیطون باش ، توی کوچه و خیابون از کنارت رد میشه و خبر نداری ... نکنه یه هو دلت رو ببره جایی که دل تموم از خدا بی خبرا اونجاست !!!!

مراقب باشیم که در حمایت از امام خامنه ای ( روحی فداک ) ، چیزی کم نذاریم ... بخدا روزی که امام مهدی ( عجل الله تعالی ) بیاد ، حرفی واسه گفتن نخواهیم داشت ...

یادمون نره که اگه بخوایم تو رکاب مهدی موعود ( عجل الله ) باشیم ، باید خودمون رو شناخته باشیم و بصیرت داشته باشیم ... خلاصه ، جهاد اکبر یادمون نره رفقا !!!

یادمون نره که « فان حزب الله هم الغالبون » هر چند که تعدادشون کم و ناچیز باشه و توی اقلیت باشن ... این اراده ی خداونده که « و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا » ... یعنی ، در قاموس شهادت ، ترس معنایی نداره ... 

به حول و قوه الهی آینده از ان مومنین است و کفار و سپاهیان شیطان هر چقدر هم که قدرتمند باشند ، مثل سپاه ابرهه ، در برابر سپاه خداوند زانو خواهند زد ...

یاد صحبت پر مغز شهید بزرگوار سردار همت افتادم که میگفت : « اگه کار ما برای رضای خدا باشه و اگه خودمون را برای خدای ، خالص کرده باشیم ، چه بکشیم ، چه کشته بشیم پیروزیم . »

و اما چند نکته ی آخر ...

بیاید قول بدیم که :

توی سال جدید ، خودمون رو بیشتر به خدا نزدیک کنیم ...

                      جلوی پای امام زمان سنگ اندازی نکنیم ...

                      فرمایشات امام خامنه ای رو مو به مو اجرا کنیم و نه فقط اون قسمتی رو که به سود ماست 

                      دست تعداد بیشتری از هموطنامون رو بگیریم ...

                      نمازامون رو با خضوع و خشوع بیشتری بخونیم ...

                      درسامون رو اهمیت بدیم و به جهاد علمی بپردازیم ...

                      اگه توی خودسازی و تزکیه نفس کم گذاشتیم ، جبران کنیم ...

                      نماز شب رو برای خودمون واجب کنیم ...

                      بیش از پیش به پدر و مادرمون احترام بذاریم و با خونوادمون بیشتر دوست بشیم ...

                      قرآن رو از مهجوریت در بیاریم «وقال الرسول یرب ان قومی اتخذوا هذا القرءان مهجورا» (فرقان/30) و                           نهج البلاغه رو از توی کمدهامون بکشیم بیرون و ازش سود ببریم و در کل رابطه مون رو                                   با کتب دینی تقویت کنیم ...

                       قهر رو بذاریم کنار و برای آشتی ، پیشقدم بشیم و حتی افرادی رو که با هم اختلاف دارن با                            هم صلح و صفا بدیم ...

میدونید حقیقت چیه ؟ حقیقت اینه که چون ما به خدا نرسیدیم ، این همه گرفتاری داریم ، چون مخلص نیستیم ... بیایید تجربه کنیم رسیدن به خدا رو توی همین سال جدید و همینطور که بهار میاد و همه چیز نو میشه ، ما هم به همراه اومدن بهار ، دلامون رو نو کنیم و جلا بدیم و تصمیم بگیریم که بی یاد خدا دست به هیچ کاری نزنیم و توی کارامونم اخلاص داشته باشیم ،

اخلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاص ...


برچسب‌ها: عيد نوروز , نوروز , عيد , وبلاگ به ياد تو , به ياد تو ,

ارسال توسط مدير
آخرين مطالب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 26 صفحه بعد