تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 29 فروردين 1391

وای بر ما

امروز ظهر شیطان را دیدم !

نشسته بر بساط صبحانه و آرام لقمه برمیداشت…

گفتم: ظهر شده، هنوز بساط کار خود را پهن نکرده ای؟ بنی آدم نصف روز خود را بی تو گذرانده اند…

شیطان گفت: خود را بازنشسته کرده ام. پیش از موعد!

گفتم:…

به راه عدل و انصاف بازگشته ای یا سنگ بندگی خدا به سینه می زنی؟

گفت: من دیگر آن شیطان توانای سابق نیستم. دیدم انسانها، آنچه را من شبانه به ده ها وسوسه پنهانی انجام میدادم، روزانه به صدها دسیسه آشکارا انجام میدهند. اینان را به شیطان چه نیاز است؟

شیطان در حالی که بساط خود را برمیچید تا در کناری آرام بخوابد، زیر لب گفت: آن روز که خداوند گفت بر آدم و نسل او سجده کن، نمیدانستم که نسل او در زشتی و دروغ و خیانت، تا کجا میتواند فرا رود، و گرنه در برابر آدم به سجده می رفتم و میگفتم که : همانا تو خود پدر منی.

بی وفا: البته بعضی انسان ها مخلص هستند و شیطان هیچ راهی در آنها ندارد.


برچسب‌ها: وای بر ما,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 29 فروردين 1391

 

 

 


برچسب‌ها: تلنگر ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 29 فروردين 1391

خواستم کمی شبیه “زهرا ” باشم

 

گفت: اگه گفتی چی شد من بعد از این همه مدت چادر پوشیدم؟
گفتم: چه می‌دانم، لابد این‌طوری خوش‌تیپ تری!
گفت: نچ!
گفتم: خب لابد فهمیدی این‌طوری حجابت کامل‌تره مثلاً!
گفت: نچ!

گفتم: ای بابا! خب لابد عاشق یکی شدی، اون گفته اگه چادر بپوشی بیشتر دوستت دارم!!
گفت: نزدیک شدی!
گفتم: آها!! دیدی گفتم همه‌ی قصه‌ها به ازدواج ختم می‌شوند؟ دیدی!!
گفت: برو بابا دور شدی باز
گفتم: خب خودت بگو اصلاً

یک جایی شنیدم چادر، لباس “زهرا”ست، خواستم کمی شبیه “زهرا ” باشم


برچسب‌ها: چادر ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 29 فروردين 1391

خانم ببخشید اسم شما چیه؟

زمان شاه بود . داشتیم در خیابون قدم می زدیم . خانم بی حجاب داشت جلومان راه می رفت . فاطمه رفت جلو و بدون هیچ مقدمه ای ازش پرسید : « ببخشید خانم ، اسم شما چیه ؟ » خانم با تعجب جواب داد : زهرا،چطور مگه چیه  ؟»فاطمه خندید و گفت هم اسمیم »،

 

بعد گفت : «می دونی چرا روی ماشینا، چادر می کشند ؟»خانم که هاج و واج مانده بود گفت:«لابد چون صاحبشون می خوان سرماو گرما و گرد و غبار و اینجور چیزا به ماشینشون آسیب نزنه ».فاطمه گفت:«آفرین! من و تو هم بنده های خدا هستیم و خدا بخاطر علاقه اش به ما، پوششی بهمون داده تا با اون از نگاه های نکبت بار بعضیا، حفظ شویم و آسیبی نبینیم . خصوصا هم نام حضرت فاطمه سلام الله علیها هم هستیم …بعدها که اون خانم رو دیدم محجبه شده بود .»

شهیده فاطمه جعفریان

شهادت :۱۳۵۶

علت شهادت : توسط ساواک رژیم شاه

برگرفته از کفش های به جا مانده در ساحل ، ص۱۷

 


برچسب‌ها: شهیده فاطمه جعفریان ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : دو شنبه 28 فروردين 1391


 

 

خطای دید باور نکردنی! (7)



 

در نگاه اول اینطور به نظر میرسد که مستطیل های آبی شیب دار هستند در حالی که اصلاً اینطور نیست.کاملاً موازی اند!
 

 


برچسب‌ها: خطای دید باور نکردنی! (7),

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 26 فروردين 1391
ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : پنج شنبه 24 فروردين 1391

مزایای استفاده از اینترنت چیست ؟

۱- اینترنت رسانه ای تعاملی است . هر کس در هر جای دنیا که به آن دسترسی داشته باشد می تواند در عین اینکه از مطالب موجود استفاده می کند مطالب خود را هم منتشر کند.

۲-حجم عظیمی از کتاب ها و مقالات در سطح اینترنت منتشر شده اند

۳- باعث بوجود آمدن حرفه های جدید شده است

۴- باعث راحتی خیلی از کارها شده مثل عملیات بانکی -خرید و فروش و..

۵- جذاب و سرگرم کننده است

۶- انتقال اطلاعات با سرعت زیادی انجام می گیرد .لازم نیست برای خرید یک نرم افزار و گرفتن یک مقاله به جای دوری سفر کنید لازم نیست از پست کمک بگیرید همه ی اینها در شریان ارتباطی هستند کافی است دانلودشان کنید

7- ..........................

8- ........................


برچسب‌ها: مزایای استفاده از اینترنت چیست ؟, اینترنت, مزایا اینترنت, اینترنت و مزایا, مزایا, به یاد تو , وبلاگ به یاد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : چهار شنبه 23 فروردين 1391

دکتر عباسی : http://s1.picofile.com/file/6607515090/dr_abbasi_3.jpg

اگر از يك دوستي بپرسم شما كه هستيد مي‌تواند بگويد من 4 صفحه A4 هستم يك صفحه A4 صفحه میزان حب‌هايي است که دارم؛ چه غذاهايي را دوست دارم چه آدم‌هايي را دوست دارم. صفحه بعديA4 صفحه بغض‌ها است. براي خودش فهرست كند كه من از چه كساني و چه لباس‌ها و عادات و اشياء و خانه و ماشيني بدم مي آيد،

برگ سومA4 مي‌شود صفحه شک هایمان ، كه به چه چيزهايي شك داريم وبرگ چهارم هم مي‌شود صفحه یقین هایمان به چه چیزهایی یقین دارم

"قدرت نرم يعني مديريت حب و بغض و مديريت شك و يقين "هركس شك و يقين خودش را مديريت كند او اقتدار دارد، قدرتمند است. اقتدار نرم دارد و هركس شك و يقين ديگران را مديريت كند، حب و بغض ديگران را مديريت كند، او قدرتمند است. توان تحميل اراده بر ديگري را دارد. ذهنيت ديگران را دستكاري مي‌كند. حب و بغض ديگران را دستكاري مي‌كند.

اجمالاً ‌اينكه جنگ نرم جنگي است بر سر تصرف قلبها و ذهنها. هركس در اين جنگ اولين كاري كه مي‌كند بايد قلب و ذهن خودش را از دست دشمن حفظ كند. راه حفظ هم اين است كه ليست حبها و بغض‌هاي خودش را در خلوت و با خداي خودش در ميان بگذارد. من به چه چيزهايي علاقه دارم و از چه چيزهايي بدم مي‌آيد و نفرت دارم. حب‌ها و بغض‌ها كه كنار هم آمدند برود دنبال شك و يقين‌ها. به چه چيز شك داريد و به چه چيز يقين. اينها را دسته‌بندي كنيد. اين مي‌شود جنگ نرم. از اينجا ما خودمان راحفظ كرديم تا بتوانيم كمك كنيم نگذاريم ديگران تصرف شوند.

 

 


برچسب‌ها: دکتر عباسی ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : دو شنبه 21 فروردين 1391
رازهایی چشم پزشکی
گروه مرتبط: پزشکی و سلامت

 

 

 
 
 
چشم پزشکی
 ۱ـ‌ هرگز از دستمال كاغذی یا دستمال‌های توالت برای پاك كردن شیشه عینك خود استفاده نكنید.
این دستمال‌ها از چوب ساخته شده اند و شیشه‌های عینك شما را خش می‌اندازند. دكتر Robert Noecher می‌گوید من از كراواتم برای این‌كار استفاده می‌كنم، به این خاطر كه از ابریشم ساخته شده و بسیار نرم و لطیف است.
 

۲ـ‌ عینك‌های آفتابی پولاریزه برای كم كردن حساسیت نسبت به نور و بازتاب آن از اجسام براق، بسیار مناسب هستند، اما برای دیدن صفحه‌های موبایل یا سیستم‌های راهیاب، شما را با مشكل مواجه خواهند كرد. این مشكل حتی برای دیدن صفحه‌های دستگاه‌های خودپرداز جدی‌تر خواهد بود.

۳ـ‌ بسیاری از ما فكر می‌كنیم، پس از یك جراحی چشم، بسرعت می‌توانیم به زندگی عادی خود برگردیم، اما در واقع برای بسیاری از افراد، این زمان، مقادیری بیشتر طول می‌كشد. پس از این‌كه مجبور شویم روی یك متن چند صفحه‌ای تمركز كنیم، متوجه می‌شویم آنقدر‌ها هم كه فكر می‌كنیم كار ساده‌ای نیست و به زمانی بیش از این نیاز است.

۴ـ‌ بسیاری از مردم می‌دانند كه اشعه ماوراء بنفش (UV) به پوست آسیب جدی می‌رساند، اما نمی‌دانند كه این اشعه برای چشمان نیز مضر است. آیا شما از كسانی هستید كه تنها زمانی‌كه آسمان آفتابی است، عینك می‌زنید؟ مثل این می‌ماند كه بگویید من فقط گاهی اوقات سیگار می‌كشم!

عینك آفتابی‌ای را انتخاب كنید كه به اندازه كافی برای جلوگیری از ورود اشعه از بالا و پایین بزرگ باشند حتی اطراف آن نیز ضخیم باشد، اگر از لنز استفاده می‌كنید محافظ UV را بخواهید.

۵ـ‌ به‌رغم این كه نسل‌های مختلف، درباره فواید هویج، به فرزندان خود بسیار گفته‌اند، هویج بهترین غذا برای چشم‌ها نیست. البته شاید بتوان این امتیاز را بیشتر به اسفناج، كلم پیچ و دیگر سبزیجات با برگ تیره نسبت داد.

6 ـ‌ قطره‌های چشم (از هر نوع)، اگر در یخچال نگهداری شوند، سوزش كمتری ایجاد می‌كنند.

۷ـ‌ بعضی پزشكان بیماران را جهت جراحی آب مروارید تحت فشار قرار می‌دهند. اگر برای جراحی با مشكلات مالی مواجه هستید باید گفت كه صبر كردن برای این جراحی آسیبی به چشم‌های شما نمی‌رساند. آب مروارید فقط دید شما را با مشكل روبرو می‌كند مانند این است كه از یك پنجره كثیف به بیرون نگاه كنید.

۸ـ‌ مطالعه در نور كم به چشمان شما آسیب نمی‌رساند. بدترین چیزی كه ممكن است اتفاق بیفتد سردرد شدن شماست.

۹ـ‌ اگر از لنز‌های مدت دار استفاده می‌كنید، آنها را قبل از خواب در بیاورید. شانس عفونی شدن چشم‌ها هنگام خواب با این لنزها ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر است.

لنزهای مدت دار لنزهایی هستند كه می‌توان آنها را تقریباً تا ۷ روز بدون اینكه نیازی به در آوردنشان به هنگام خواب باشد، استفاده كرد.

۱۰ـ‌ زمانی كه به قطره چشم نیاز دارید، آن قطره‌ای را كه از خیلی وقت پیش در كابینت نگه داشته‌اید، استفاده نكنید. اگر چشم شما عفونی شده باشد این قطره شاید قرمزی چشم را بهتر كند، اما ممكن است باعث بدتر شدن عفونت شود. برخی افراد چشم خود را به خاطر همین اشتباه از دست داده‌اند.

۱۱ـ‌ ورم ملتحمه همیشه خوش خیم نیست. برخی بیماران به خاطر این بیماری دچار حساسیت به نور شده یا بینایی خود را از دست می‌دهند. اما بسیاری از پزشكان آنتی‌بیوتیك را برای درمان آن تجویز كرده كه اگر مشكل ویروسی باشد هیچ كمكی نخواهد كرد. اما اگر مبتلا به ورم ملتحمه باكتریایی شده باشید، شاید چنین درمانی برای شما كارگر باشد.

۱۲ـ‌ تست‌های سالانه تنها راه برای جلوگیری از این بیماری‌ها هستند. این اصلا خوب نیست كه منتظر بمانیم تا علائم بیماری‌های چشمی به طور كامل ظاهر شوند و برایمان مشكل‌ساز شوند تا به پزشك مراجعه كنیم. توجه داشته باشید، برخی بیماری‌های چشمی تا زمانی‌كه بینایی شما را از بین نبرند، بروز نمی‌كنند.

۱۳ـ‌ اگر شما بالای ۶۰ سال هستید و تصمیم به عمل جراحی لیزیك گرفته‌اید، صبر كنید تا دچار آب مروارید شوید. سپس ما می‌توانیم بینایی شما را طی جراحی آب مروارید ترمیم كنیم و بیمه نیز براحتی هزینه آن را پرداخت خواهد كرد.


برچسب‌ها: رازهایی چشم پزشکی,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : دو شنبه 21 فروردين 1391
خواص خرما
گروه مرتبط: پزشکی و سلامت

 

 

فواید خرما برای سلامتی بسیار زیاد است. خرما میوه‌ای سرشار از فیبر‌های طبیعی، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. همچنین وجود موادی همچون چربی، كلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس و منیزیم این میوه را به خوراكی استثنایی مبدل كرده است. به این معنا كه مصرف روزانه یك خرما برای متعادل كردن رژیم غذایی ضروری است. این میوه ارزشمند در رفع یبوست، اختلالات روده‌ای، جلوگیری از افزایش بی‌رویه وزن، نارسایی‌های قلبی، ضعف جنسی، اسهال و سرطان شكمی بسیار موثر است.

خرما به دلیل منافع بسیارش به عنوان بهترین ماده غذایی برای رشد عضلانی شناخته می‌شود. همچنین پژوهش‌های جدید پزشكی نشان می‌دهند كه در پیشگیری از ابتلا به سرطان معده هم بسیار مفید است. به‌طوری كه انجمن سرطان آمریكا توصیه می‌كند 20 تا 30 گرم از فیبر رژیم غذایی روزانه افراد از طریق خرما تامین شود.

خرما به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم شناخته شده است و دارای قند، چربی، پروتئین و بسیاری از ویتامین‌های ضروری است. اگر خرما با خیار خورده شود براحتی افراد را از اضافه وزن نجات می‌دهد. یك كیلوگرم خرما تقریبا 3000 كالری دارد. این میزان كالری به تنهایی برای رفع نیاز بدن یك انسان در طول روز كفایت می‌كند.

همچنین خرما یك ماده ملین است، بنابراین برای افرادی كه از یبوست مزاج رنج می‌برند بسیار مفید است.

از طرف دیگر نیكوتینی كه در خرما وجود دارد آن را برای درمان انواع اختلالات روده‌ای مفید ساخته است. استمرار مصرف آن، رشد ارگانیسم‌های مضر را مهار می‌كند و به رشد باكتری‌های مفید در روده یاری می‌رساند. در این میان نباید از فواید خرما برای تقویت قلب غافل بود پژوهش‌ها نشان می‌دهند خوردن حداقل 2 عدد خرما در هفته باعث تقویت قلب می‌شود.

خرمای رسیده حاوی پتاسیم است و پتاسیم عامل مفیدی برای كنترل اسهال است. همچنین خرما براحتی هضم می‌شود و همین امر از بروز عوارض و مشكلات ناشی از اسهال پیشگیری می‌كند.

گر چه خرما حامل ارزش‌های غذایی بسیار زیادی است، اما در خوردن این ماده غذایی هم می‌بایست تعادل را رعایت كرد. در ضمن از آنجا كه خرما به علت داشتن سطح چسبناك می‌تواند آلودگی را به خود جذب كند حتما باید قبل از مصرف شسته شود.


برچسب‌ها: خواص خرما,

ارسال توسط مدير
مصرف غذاهای آماده موجب تحلیل استخوان‌ها و فرسودگی عضلات جوانان می‌شود
گروه مرتبط: پزشکی و سلامت

 

 


  یک متخصص تغذیه با بیان اینکه بروز بیماری‌های مزمن در جوانان امروزی افزایش پیدا کرده است، گفت: مصرف غذاهای آماده موجب تحلیل استخوان‌ها و فرسودگی عضلات جوانان می‌شود.


سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امروزه گرایش جوانان به مصرف نوشابه‌ها و غذاهای آماده بیشتر شده است که مصرف این نوع غذاها موجب تحلیل استخوان‌ها و فرسودگی عضلات می‌شود.

وی گفت: بیماری‌های مزمنی که در سال‌های گذشته افراد 50 سال به بالا دچار آن می‌شدند مانند افزایش فشارخون و دیابت، امروزه در جوان‌ها بیشتر دیده می‌شود و به طور کلی بروز بیماری‌های مزمن و دردآور در جوان‌های امروزی افزایش پیدا کرده است.

این متخصص تغذیه بیان داشت: مصرف سوسیس و کالباس، پاستا و به طور کلی غذاهای آماده درد مفاصل افراد را افزایش می‌دهد که این افراد در درجه اول باید کاهش وزن داشته باشند.

مظهری ادامه داد: راه رفتن در آب نیز می‌تواند به کاهش درد مفاصل کمک کند چرا که به اندازه حجم بدن افراد، از وزن آنها کم شده و فشار بر روی مفاصل کمتر می‌شود و هر اندازه که از وزن افراد کم شود، سنگینی بر مفاصل بدن نیز کم می‌شود.

وی اضافه کرد: اندازه دور شکم زنان از 88 سانتی متر و دور شکم مردان نیز از 102 سانتی متر نباید بیشتر شود چرا که افزایش اسید اوریک و حمله‌های نقرسی با افزایش قطر شکم ارتباط مستقیم دارند.



برچسب‌ها: مصرف غذاهای آماده موجب تحلیل استخوان‌ها و فرسودگی عضلات جوانان می‌شود,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : دو شنبه 21 فروردين 1391
دلیل اصلی که مانع از لاغری شما می‌شود
گروه مرتبط: پزشکی و سلامت

 

 


  آیا شما هم از آن دست افرادی هستید که سعی دارید وزن کم کنید اما موفق نمی‌شوید؟

در این مقاله قصد داریم 7 دلیل اصلی که مانع از موفقیت رژیم لاغری شما می‌شود را بیان کنیم و بگوییم چگونه می‌توانید به راحتی چند کیلوی اضافه را آب کنید. با ما همراه باشید.

 
آخر هفته‌ها پرخوری می‌کنید


خیلی از ما متوجه نمی‌شویم که آخر هفته‌ها پرخورتر می‌شویم. برای مقابله با پرخوری آخر هفته به وعده‌هایی که میل می‌کنید توجه کنید. هر روز و یا چهارشنبه و شنبه خودتان را وزن کنید و از پرخوری بپرهیزید. محققان معتقدند مردم آخر هفته‌ها بسیار پرخور می‌شوند و به ویژه غذاهای چرب زیادی مصرف می‌کنند. کالری‌ها دریافتی آخر هفته کاهش وزن و لاغری را به تأخیر می‌اندازد. پس به بهانه‌ی اینکه یک شب که هزار شب نمی‌شود پرخوری نکنید.

 
از چربی‌های مفید غافل می‌شوید

مصرف مواد غذایی سرشار از چربی‌های اشباع نشده مثل گردو، آووکادو و روغن زیتون به شما کمک می‌کند که اشتهایتان کنترل شود به خاطر اینکه این مواد غذایی سیگنال‌های سیری به مغز مخابره می‌کنند. برای اینکه این چربی‌های مفید باعث چاقی نشوند و برعکس به لاغری شما کمک کنند مصرف آن‌ها را به 2 تا 3 قاشق غذاخوری در روز (معادل 30 تا 45 میلی گرم) محدود کنید. مصرف یک مشت گردو یا یک ششم آووکادو کافی است و نیاز به زیاده‌روی ندارید.

 
به اندازه‌ی کافی کلسیم مصرف نمی‌کنید

بدن ما روزانه به حداقل 1000 میلی گرم کلسیم نیاز دارد. یعنی 250 میلی گرم شیر، یک فنجان ماست و 42 گرم پنیر. برای خانم‌های چاقی که کمبود کلسیم دارند لازم است میزان بیشتری از این ماده را جذب کنند تا روند کاهش وزن در آن‌ها راحت‌تر صورت بگیرد.
مصرف مواد غذایی سرشار از چربی‌های اشباع نشده مثل گردو، آووکادو و روغن زیتون به شما کمک می‌کند که اشتهایتان کنترل شود به خاطر اینکه این مواد غذایی سیگنال‌های سیری به مغز مخابره می‌کنند

محققان دانشگاه لاوال کبک روی 63 زنی که دچار چاقی یا چاقی مفرط بوده‌اند مطالعاتی انجام دادند. گروهی از این زن‌ها به مدت 15 هفته، روزانه حدود 600 میلی گرم کلسیم مصرف کرده‌اند. گروه دوم دارونما یا پلاسبو مصرف کردند. بعد از انجام مطالعات مشخص شد خانم‌هایی که کلسیم مصرف کرده‌اند شش برابر بیشتر از افراد گروه دوم وزن کم کردند.

محققان احتمال می‌دهند، مغز انسان کمبود کلسیم را تشخیص می‌دهد و سعی می‌کند با افزایش اشتها این کمبود را جبران کند.

 
اندازه‌ها را اشتباه می‌کنید

برخی از افراد بعد از غذا نمی‌توانند جلوی خود را بگیرند و با وجود اینکه سیر هستند شروع می‌کنند به خوردن. در واقع این افراد ذره ذره از هر خوراکی که دم دستشان است می‌چشند. اگر حساب کنید همین ذره ذره‌ها در نهایت کالری‌های بیش از حدی را نصیبتان می‌کند.

در سال 2008 محققان پژوهشی روی 59 دانشجو انجام دادند که نتایج جالبی داشت. این دانشجوها به دو گروه تقسیم شدند و به تعدادی از این دانشجوها 9 بسته‌ی کوچک بیسکویت (45 گرم) و به گروه دیگر دو بسته‌ی بزرگ بیسکویت (200 گرم) داده شد تا موقع تماشای تلویزیون بخورند. به این دانشجوها در خصوص کالری بیسکویت‌ها هشدار داده شده بود اما نتیجه‌ی جالب این بود دانشجوهایی که بسته های کوچک‌تر در اختیار داشتند دو برابر بیشتر از افرادی که بسته های بزرگ در اختیار داشتند بیسکویت خوردند. به نظر می‌رسد بسته های کوچک تقصیری نداشتند و این افراد بی توجهی کرده و با تصور اینکه بسته‌ها کوچک هستند به میزان مصرفشان دقت نکرده‌اند. برای همین بیشتر خورده‌اند.

 
40 سال یا بیشتر دارید

اگر می‌خواهید از اضافه وزن 40 سالگی دوری کنید لازم است در عادت‌های غذایی‌تان تغییراتی ایجاد کنید. زمانی که ما پا به سن می‌گذاریم متابولیسم بدن مان کند می‌شود به خصوص اگر فعالیت جسمی روزانه نداشته باشیم.

نتایج پژوهش‌های جدید نشان داده است زن‌هایی که بعد از 40 سالگی به تغذیه و رژیم غذایی خود اهمیت بیشتری می‌دهند در مقایسه با آن‌هایی که توجه چندانی به این مسئله ندارند دو تا چهار برابر کمتر در معرض اضافه وزن قرار می‌گیرند. در واقع زن‌هایی که به رژیم و عادت‌هایی غذایی خود توجه بیشتری دارند روزانه حدود 200 کالری کمتر از زنان دیگر دریافت می‌کنند.

به خودتان زیاده از حد سخت می‌گیرید

برخی از افراد خیلی سخت می‌گیرند و به طور کلی خود را از هر گونه دسر، سیب زمینی سرخ کرده و غیره محروم می‌کنند. لازم است گاهی به خودتان تخفیف بدهید برای ایجاد تنوع هم که شده برای خودتان پفک یا هله‌هوله ی کوچکی تهیه کنید زیرا این‌گونه رژیم گرفتن‌های سفت و سخت خیلی زود خسته‌تان می‌کند.

البته این حرف به این معنی نیست که کابینت‌ها را پر از هله‌هوله کنید. ما گفتیم هر از گاهی برای تنوع.

 
گرفتار ویروس آدنو 36 هستید

این هم یک انگیزه‌ی دیگر که تشویقتان می‌کند دستانتان را با دقت شستشو دهید. ویروسی به نام ویروس آدنو 36 وجود دارد که دلیل اصلی ابتلا به عفونت‌های مجاری تنفسی است و علائم سرماخوردگی و آنفولانزا نیز از همین ویروس ناشی می‌شود.

مشکل اصلی اینجاست که این ویروس می‌تواند باعث اضافه وزن شما شود. به نظر می‌رسد این ویروس سلول‌های بنیادی بزرگسالان را به سلول‌های چربی تبدیل می‌کند البته این مسئله در افراد چاق شایع است.

بررسی‌ها در آمریکا نشان داده است که حدود 30 درصد افراد چاق در معرض این ویروس قرار دارد در حالی که افراد با وزن متعادل 11 درصد در معرض این ویروس هستند. محققان مشاهده کردند حیوانات آزمایشگاهی که به ویروس آدنو 36 مبتلا هستند 4 برابر بیشتر در معرض چاقی قرار می‌گیرند.


برچسب‌ها: دلیل اصلی که مانع از لاغری شما می‌شود گروه ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : دو شنبه 21 فروردين 1391

مصرف چای سبز به کاهش کلسترول خون کمک می کند

محققین علوم پزشکی در دانشکده پزشکی پکینگ در پکن می گویند نتایج یک تحقیق نشان داده است که  مصرف چای سبز میزان کلسترول خون و همچنین سطح کلسترول بد را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این تحقیقات بر دو گروه تحت آزمایش صورت گرفت که تنها اعضای یکی از آنها چای سبز مصرف کرده بودند. طبق نتیجه، مصرف چای سبز از سه هفته تا سه ماه ،‌ سطح کلسترول خون این افراد را تا ۷.۲ میلی گرم در هر یک دهم لیتر کاهش داد.

همچنین سطح کلسترول بد خون این افراد به میزان ۲.۲ میلی گرم در هر یک دهم لیتر کاهش یافت.

به گفته به گفته شین شین ژنگ و همکارانش ، کاهش سطح کلسترول خون احتمالا ناشی از تاثیر ماده ای شیمیایی به نام کاتچین است که جذب کلسترول را در دستگاه گوارشی کاهش می دهد.

طبق این تحقیقات مصرف چای سبز با کاهش سطح کلسترول خون، خطر بروز بیماریهای قلبی را نیز کاهش می دهد.

در این حال ناتان وُنگ رئیس برنامه پیشگیری از بیماریهای قلبی در دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرد تاثیر مصرف چای سبز در کاهش کلسترول در بیماران مبتلا به چربی خون زیاد نیست و نباید جایگزین داروهای کاهش کلسترول شود.

برخی پژوهشگران همچنین هشدار دادند زیاده روی در مصرف چای سبز نیز ممکن است به بیماریهای کبدی منجر شود.

وُنگ در این حال تصریح کرد، در یک برنامه غذایی سالم مصرف میزان اندکی چای سبز لازم است و این چای خواصی بیش از تنها کاهش سطح کلسترول خون دارد.

نتیجه این تحقیقات در مجله پزشکی آمریکایی “تغذیه بالینی” منتشر شد.


برچسب‌ها: چای سبز ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : دو شنبه 21 فروردين 1391

آموزش ساختن یک وبلاگ

آموزش ساختن یک وبلاگ

دوستان عزیزم ، برای مهارت یافتن باید کمی صبور و
با حوصله باشید ،

در ابتدا آنچه شما برای داشتن یک وبلاگ احتیاج
دارید ، انتخاب یک اسم است ، نه یک اسم معمولی

شما باید یک اسمی انتخاب کنید که بعد از گذشت یک
سال ، دو سال و یا حتی بیشتر

از داشتن وبلاگی به آن اسم لذت ببرید ، و به فکر
تغییر دادن آن نباشید ، چرا که با تغییر اسم وبلاگ

همه زحمات شما از بین خواهد رفت و باید برای رسیدن
به اوج دوباره از نو شروع کنید

 


برچسب‌ها: آموزش ساخت وبلاگ, آموزش وبلاگنویسی, بلاگفا, ساخت وبلاگ جدید, سرویس وبلاگنویسی, وبلاگنویسی در بلگفا,

ادامه مطلب...
ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : دو شنبه 21 فروردين 1391

آموزش کامل ساخت و مدیریت وبلاگ در بلاگفا

آموزش کامل ساخت و مدیریت وبلاگ در بلاگفا

وبلاگ چیست؟ صفحه ای رایگان در اینترنت که شما اجازه می دهد نوشته های خود را وارد اینترنت کنید.

در این پست ، به شما آموزش داده می شود که یک وبلاگ کامل برای خود بسازید!

س


برچسب‌ها: آموزش ساخت وبلاگ, آموزش قدم به قدم ساخت وبلاگ, آموزش قدم به قدم ساخت وبلاگ بلاگفا, آموزش کامل بلوگفا, آموزش کامل ساخت بلاگفا, آموزش کامل ساخت وبلاگ بلاگفا, آموزش کامل وبلاگ, بلاگفا, ساخت وبلاگ, ساخت وبلاگ در Blogfa,

ادامه مطلب...
ارسال توسط مدير

ایرج حسابی در مراسم بزرگداشت فناوری هسته‌ای:
مقاله استاد درباره نقش روحانیت / پروفسورحسابی در 9سالگی حافظ قرآن بود
تعداد بازديد : 1
              

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی صبح امروز در مراسم بزرگداشت فناوری هسته‌ای در مسجد الرسول نکا بیان داشت: توجه و دقت نظر پروفسور حسابی به علما و اندیشمندان دینی به قدری بوده که در سال 1947 در دانشکده پریستون آمریکا در مجمع علمای جهان مقاله "نقش روحانیت در توسعه علمی ایران" را ارائه کرد.

وی افزود: اکنون ما در این راستا چه کردیم و چه آموزش‌هایی به فرزندان‌مان دادیم که انتظار ماندن از آنان داشته باشیم، با عدم برنامه‌ریزی مناسب برای فرزندان‌مان نباید ایراد بگیریم که چرا جوانان ایرانی سال‌ها در صف رفتن به دبی برای انتقال به آمریکا هستند.

فرزند دکتر حسابی ادامه داد: توجه به مرجعیت و روحانیت برای پروفسور حسابی در راس برنامه‌ها بوده به طوری که روزهای جمعه در منزل خود، مراسم و مجالس وعظ و خطابه داشت و شهید مطهری 40 سال جمعه‌ها در منزل پروفسور حسابی به ایراد سخنرانی پرداخت و روی صندلی‌ای می‌نشست که پروفسور حسابی با دست خود در مدت 11 سال آن را درست کرده بود.

* پروفسور حسابی در 9 سالگی حافظ قرآن و در 11 سالگی دیوان حافظ را از بر کردند

وی با اشاره به کودکی پروفسور حسابی یادآور شد: حسابی زندگی بسیار سختی را در دوران کودکی پشت سر گذاشتند و با توجه به دارا بودن پدری پولدار و سرشناس به دلیل ازدواج مجدد پدرشان و اینکه همسر دوم پدر پروفسور حسابی از او خواسته بود که زن اول و فرزندان را ترک کند در بیروت سرگردان شدند و با نان خشکی که شب‌ها از کوچه‌ها تهیه می‌کردند گذران زندگی داشتند.

حسابی یادآور شد: مادر پروفسور حسابی زنی دانا بود. پدرم در 9 سالگی حافظ قرآن و در 11 سالگی دیوان حافظ را از بر کردند و در 12 سالگی گلستان و در 13 سالگی بوستان و در 15 سالگی شاهنامه را حفظ کردند.

رئیس پژوهشکده و بنیاد پروفسور حسابی گفت: مادر پروفسور حسابی و همسر او که مادرم هستند نقش بسزایی در زندگی و پیشرفت پروفسور حسابی برعهده داشته‌اند.

* پروفسور حسابی در پاسخگویی دقتی خاص داشت

فرزند دکتر حسابی ادامه داد: مادرم دختر آیت‌الله حائری بوده و پدرم در بسیاری از موارد به آموخته‌‌های قرآنی و ترجمه و مفاهیم او در مسائل مختلف بهره جسته است و همواره در جلساتی که به تنگنا می‌رسید از حاضران می‌خواست که اجازه بدهند از همسرش در این رابطه کمک بگیرد و احترام فراوانی برای مادرم قائل بودند.

ایرج حسابی در ادامه با اشاره به نامه‌های مختلفی که از سراسر دنیا برای پروفسور حسابی می‌آمد، خاطرنشان کرد: نامه‌های پروفسور حسابی گنجینه‌ای ملی است و پروفسور حسابی دارای اندیشه‌های بلند و داشته‌های فراوان بوده است که هر یک از سخنان و بیانات او درس بزرگی برای زندگی است.

وی بیان داشت: پروفسور حسابی در شنیدن مطالب دیگران و خواندن دقیق نامه‌ها و پاسخگویی دقت خاصی داشت و در این مدت نامه‌های فراوانی به او ارسال شده بود که با دقت خوانده و بررسی و جواب می‌دادند.

رئیس پژوهشکده و بنیاد پروفسور حسابی بیان داشت: سخت‌کوشی، مهرورزی، صداقت و عشق، جوهره اصلی شخصیت این مرد بزرگ و راز موفقیت او در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه علم و دانش بود.

دکتر ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی با بیان فرازهای از سیره عملی و نظری رهبر کبیر انقلاب در بحث علم و جایگاه معلم، از توجه خاص رهبر معظم انقلاب به دانش و دانش‌ورزی قدردانی کرد و خواستار توجه همگان به این نکات مهم شد.

* اگر عاشق انقلابید باید با دانش و داشته‌های انقلاب آشنا شوید

ایرج حسابی تاکید کرد: پروفسور حسابی در مشکلات فراوان زندگی کرد و با سختی درس خواند و بزرگ شد، اما در هیچ یک از دوران زندگی خود از یاد خدا غافل نبوده و همواره یاد و نام خدا را پناهگاه خود در زندگی می‌دانستند و از این رو نیز در 9 سالگی قرآن را حفظ کردند.

وی متذکر شد: جوانان ما باید با مطالعه و مسئولان و مدیران با ارائه و نمایش زندگینامه پروفسور حسابی اتکا به نفس و خودباوری را در مردم تقویت کنند.

فرزند پروفسور حسابی در پایان اذعان داشت: اگر شما نیز عاشق انقلابید باید با دانش و داشته‌های انقلاب آشنا شوید و در انتقال آن به جامعه بکوشید و از زندگی بزرگان درس بگیرد و سعادتمند زندگی کنید.


برچسب‌ها: پروفسور حسابی, حسابی, پروفسور, استاد حسابی, به یاد تو , وبلاگ به یاد تو , ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 20 فروردين 1391

 

شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

پدید آورنده : علی خنیفرزاده، منیره زارعان ، صفحه 36

http://www.khabarfun.com/wp-content/uploads/2011/05/yafateme.jpg

تسلیت

ــ سالروز شهادت سالار بانوان جهان، دخت گرانمایه خاتم پیامبران، فاطمه زهرا، صدّیقه مبارکه، طاهره محدِّثه، زکیّه بتول، میوه دلِ رسول، راضیه مرضیّه، محور ولایت، اسوه حجاب و عفت، خردمند خوش سخن، پارسای پرستنده، بزرگ پوینده وادی عرفان، ناموس خلقت، مادر امامان، یگانه همتای امیر مؤمنان و مفسّر قرآن، و بانوی پاک پاکیزه، حضرت فاطمه زهرا(س) را به پیروان راهش تسلیت می گوییم.

ــ سالروز شهادت پاره وجود پیامبر، مدافع سختکوش ولایت و امامت، یگانه هم شأن و همسنگ امام علی، پرورش دهنده فریادگران حقانیت عاشورا، شفیع و میانجی روز رستاخیز، رمز وفاداری و شکیبایی، کوثر بخشنده تشنگان، فرزانه ترین روح پرستنده، و فرشته انسانی، فاطمه زهرا(س) را به عاشقان ولایت تسلیم می گوییم.

 

ــ فاطمه زهرا، بانویی است که زن را قدر و شکوه و منزلت بخشید و یکتاپرستی و عشق به خدا و مردم خواهی و بشر دوستی برنامه زندگی اش بود و در وادی خردمندی و هنرمندی همچون چشمه جوشان می جوشید و راه رشد و رَشاد را با رِشادت پویید و در مصاف نادانی و جهل به سان اقیانوسی موّاج خروشید و عفت و پاکدامنی را با تمام استواری گسترانید و خورشیدگونه همه از انوار درخشان و طلایی اش بهره مند شدند. سالروز شهادت این بانوی بزرگوار را به شما شنوندگان عزیز تسلیت می گوییم.

فاطمه کیست؟

فاطمه شخصیت فرزانه و فَرَهمندی است. او عصاره فضیلت و ارجمندی است و در تاریخ بشریت بی همتاست. الگویی است برای همسرداری و خانه داری که در عین حال به عبادت و دانش و فرزندداری می پردازد. سخن از فاطمه سخن از خوبی هاست.

مانند پیامبر

عایشه همسر پیامبر گفته بود: هیچ کس را در راه رفتن و کردار و گفتار و نشست و برخاست و راه و رسم زندگی شبیه تر از حضرت فاطمه به پیامبر خدا ندیدم. او هرگاه به حضور پیامبر وارد می شد، پیامبر به احترام او تمامْ قد می ایستاد و او را می بوسید و خوش آمد می گفت و دست او را می گرفت و در جای خویش می نشاند.

جان پیامبر

پیامبر درباره فاطمه زهرا(س) فرموده اند: هان، هرکس این بانوی ارجمند را می شناسد، می شناسد و هرکه نمی شناسد بداند که او پاره وجود من است. قلب تپیده من و روح من است. هرکه او را بیازارد مرا آزرده است.

راستی چرا چنین نباشد؟ فاطمه قلب تپنده و جان پیامبر بود و هرگاه دل پیامبر آزرده شود تمام کالبد او آزرده خواهد شد و این به سبب ارزش های ذاتی خود فاطمه است که با خداپرستی و باور دینی و اطاعت از خدا به این مقام رسید، نه صرفا به خاطر دختر پیامبر بودن.

نام فاطمه

نام مقدس فاطمه از واژه فَطْمْ به معنی جدا شدن و بریدن گرفته شده است. درباره انگیزه این نام گذاری امام صادق(ع) فرموده است: جبرئیل گفت:... این دختر در زمین فاطمه نامیده شد زیرا پیروان او از آتش دوزخ بدورند. و در روایت های دیگری آمده است که چون فاطمه از هر پلیدی و ناپاکی دور است نامش را فاطمه نهادند.

 

بهترین بانو

در روایتی پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: بهترین بانوان بهشت، خدیجه، فاطمه، آسیه و مریم اند و فاطمه سرآمد آنهاست. فاطمه گلی است که بوستان بهشت را زینت بخشیده است. فاطمه الگوی زن بودن است که تمامی زنان باید به او اقتدا کنند. بانویی که در شکیبایی و بردباری مانند کوه مقاوم و استوار است و در عبادت و تقوا سختکوش و در همسرداری مهربان بود.

محبوب پیامبر

فاطمه زهرا دلبند و محبوب پیامبر بود. مهر و محبتی که پیامبر به دختر فرزانه اش داشت، از حد بیان بیرون است. پیامبر هرگاه به سفر می رفت، فاطمه آخرین کسی بود که حضرت با او وداع می کرد و هنگام بازگشت، اولین کسی بود که به دیدار او می رفت. گاه، فاطمه را مادرِ پدر می خواند و او را پاره ای از وجود خود می دانست و می گفت: هرگاه شیفته بهشت شوم، دخترم فاطمه را می بوسم.

نماز مخصوص فاطمه

امام صادق فرموده اند: «مادرم، فاطمه، دو رکعت نماز مخصوص داشت که جبرئیل برایش هدیه آورده بود. پس از تمام شدن نماز با تسبیحات ویژه خود، ذکر می گفت و این مناجات را در پایان می خواند:

پاک و بی آلایش است خداوند عزّتمند والای بلندمرتبه؛ پاک و بی آلایش است خداوند جلالمندِ پرشکوهِ بزرگ؛ پاک و بی آلایش است خداوند فرمانروای ارزشمندِ دیرین؛ پاک و بی آلایش است خداوندی که تن پوش جمالِ معنوی و دلربایی را به تن کرده است؛ پاک و بی آلایش است خداوندی که ردای نور و وقار به تن کرده است؛ پاک و بی آلایش است خداوندی که حتی ردپای مور را بر صخره های سخت و سیاه می بیند؛ پاک و بی آلایش است خداوندی که فرود و فراز پرنده را در هوا می نگرد؛ پاکا خداوندی که چنین است و هیچ کس جز او چنین نیست.

تسبیحات حضرت زهرا

پیامبر(ص) به حضرت فاطمه(س) فرمود: فاطمه جان، می خواهم هدیه ای به تو بدهم که از دنیا و آنچه در آن است، ارزشمندتر است. فاطمه شادمان شد. پیامبر فرمود: دخترم، بعد از هر نماز 34 مرتبه با اخلاص و حضور قلب بگو اللّه اکبر و 33 مرتبه بگو الحمداللّه و 33 مرتبه بگو سبحان اللّه و در پایان یک بار بگو لا اله الا اللّه...

این ذکر به تسبیحات حضرت زهرا مشهور شد و معتبرترین و مهم ترین تعقیب نماز است. در این باره امام صادق فرمود: «ما کودکان خود را همان گونه که به نماز فرمان می دهیم، به تسبیحات حضرت فاطمه نیز وا می داریم».

عبادت خالصانه

حضرت فاطمه زهرا(س) فرمود: هرکس خالص ترین عبادت های خود را به سوی خدا بفرستد، خداوند مهربان بهترین صلاح دید خود را به سویش خواهد فرستاد» و نیز فرموده است: «اگر روزه دار زبان، گوش، چشم و دست و پای خود را از ارتکاب گناه باز ندارد، آن روزه به چه کارش خواهد آمد؟».

آن بانوی بزرگوار در توصیه به پاکیزگی و بهداشت نیز فرموده است: هر کس شب را با دست های چرب و آلوده بخوابد، هر بیماری ای برایش پیش آید نباید جز خود را سرزنش کند».

شفاعتِ فاطمه

در روز رستاخیز که تمام انسان ها در محضر دادگاه عدل خداوند می ایستند و از شدت ترس جان ها به لب می رسد، حضور شکوهمند فاطمه را خواهیم دید که دستان کرامت و احسانش را بر سر دوستداران ولایت می کشاند و به شفاعت می ایستد و از محضر بخشنده بخشایشگر ـ که رحمت و مهرش از حد بیان خارج است ـ درخواست می کند که از امت پدرش درگذرد.

پرواز روح

یاس سپید بوستان آل عبا در مانند امروزی پرپر شد، امّا عطر خوشش تا امروز به جاست و تا روزی که هستی جاری باشد، همچنان به جا خواهد ماند. روح مطهر فاطمه(س) از جمع نامهربان زمینیان پر کشید، امّا زلال محبّت او همواره در دل های تشنه محبتّش جاری است؛ چنان که فرمود: «پدرم، رسول خدا، فرمود: ای فاطمه، هرکه بر تو درود فرستد، خداوند او را ببخشاید و او را، در هرکجای بهشت که باشم به من رساند». سلام و درود خدا بر تو، ای لطیف ترین آیه خلقت.

عظمت فاطمه(س)

چگونه ای تو که جهان خلقت از آفرینش تو در تحیّر فرو مانده است. چنان لطیف و مهربانی که بعد از سه روز گرسنگی، باز هم دستی بی نصیب از درِ خانه ات بر نمی گردد و چنان سرشار از ابهت و شکوهی که گرگ صفت ترین شیاطین در پای خشمت زانوی حقارت بر زمین می زنند. چنان لبریز از فصاحت و بلاغتی که در هنگام خطبه خواندن در دفاع از ولایت، زمین و زمان را به شگفت می اندازی و چنان بردباری که دست هایت در گرداندن سنگ آسیاب بارها تاول می زند... فتبارک اللّه احسن الخالقین.

محتاج دعای تو

یا فاطمه، تو فقط مادر امامت نبوده ای؛ تو مادر حیا و عفتّی؛ مادر مظلومیّت و صبری؛ مادر وقار و ابهتی. تو مادر ایمان و یقینی و اگر کورسوی ایمانی دل ما را روشن می دارد، به تابش مهر توست، ای نور آسمانی. دعایمان کن که به دعای تو محتاج ترین ایم.

 


برچسب‌ها: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س), شهادت حضرت فاطمه , حضرت فاطمه , شهادت , به یاد تو , وبلاگ به یاد تو,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 19 فروردين 1391


8 هزار سایت فارسی زبان علیه ایران فعالیت میکنند
تعداد بازديد : 5
نوع خبر : سياسي       تاريخ : جمعه ۱۸ فروردين - ساعت : '22:44                  

 

 

 

 دکتر مجید ابهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به حملات متعدد لابی صهیونیسم و آمریکا به ایران ، درحال حاضر علاوه بر 400 شبکه ماهواره ای فارسی زبان ، 8 هزار سایت به زبان فارسی علیه ایران فعالیت می کنند.
 
وی گفت: فعالیت این سایتها در فضای مجازی به 3 گروه تقسیم می شود 1- تهاجم فرهنگی از نظر ارائه الگوهای رفتار غربی ، لباس و آرایش مورد نظر غربی ها و فروش محصوات تولیدی دراین رابطه ، 2 - سایتهای فکری و ضد مذهبی که با هدف هجوم به افکار ناب و مهدویت اصیل از سوی مکاتب عرفتنهای کاذب مثل کابالا، اکنکار، شیطان پرستان و بهائیت که با ایجاد شبهات مختلف مشغول فعالیت بوده و در اتاقهای گفتگوی خود برای نوجوانان و جوانان زمینه های فکری مخالف ایجاد کرده و با القای شبه به آنها افکار خواننده را به مسیر انحرافی می کشانند.
 
این آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری تاکید کرد: گروه سوم گروههای سیاسی ، به ظاهر طرفدار مردم اعم از منافقین ، سلطنت طلبان ، فراریان از کشور و همچنین پیروان فتنه 88 می باشند که در اتاق فکر مشترک ، ارکان فکری و سیاسی نظام جمهوری اسلامی را مورد هجوم قرار داده و با آموزشهای مختلف به ویژه افکار "جین شارپ " نافرمانی مدنی، شایعه سازی و خراب کاریهای اجتماعی را آموزش داده و مورد حمایت قرار می دهند.
 
ابهری گفت: منابع مالی این سه گروه از سوی سازمان سیا و موساد تامین شده و هر ساله در قالب بودجه ضد ایران دولت آمریکا لحاظ می شود.

در مقابل این همه سایت در فضای سایبری که بر علیه ما مشغول فعالیت هستند،حجم سایتهای جبهه مقابل یعنی پاسخگو به حجوم فکری آنها چندان قابل توجه نبوده و تنها سربازان ارتش سایبری لرزه بر اندام آنها انداخته اند بنابراین شایسته است که فرهیختگان و جوانان علاقه مند در سال جدید آمار فعالیت خود را در فضای سایبری بالا ببرند.


برچسب‌ها: 8 هزار سایت فارسی زبان علیه ایران فعالیت میکنند ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : جمعه 18 فروردين 1391


تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) از نظر مقام معظم رهبری
تعداد بازديد : 11
نوع خبر : فرهنگي       تاريخ : جمعه ۱۸ فروردين - ساعت : '2:19                  

 

 

 

تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) از نظر مقام معظم رهبری

«درباره شهادت حضرت فاطمه (س) بالاخره ۷۵ روز بعد از رحلت صحیح است یا ۹۵؟» رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانه‌ای دادند و فرمودند: «برای شما چه فرقی می‌کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند.»
خبرآنلاین: درفاطمیه سال گذشته حجت الاسلام ادیب یزدی در یکی از سخنرانی‌های خود در خصوص نظر رهبر انقلاب درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا اظهاراتی کرد. 
 
این واعظ مشهور تهران درباره فاطمیه و زمان عزاداری برای حضرت زهرا به بیان خاطره و نقل قولی از رهبر معظم انقلاب پرداخته و گفته بود: «یادم می‌آید یک روز در محضر رهبر عالی قدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد:» درباره شهادت حضرت فاطمه (س) بالاخره ۷۵ روز بعد از رحلت صحیح است یا ۹۵؟ «رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانه‌ای دادند و فرمودند:» برای شما چه فرقی می‌کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند. «
 
وی افزوده بود: دقیقا همین نکته‌ای که حضرت آقا فرمودندمدنظر است. ایام فاطمیه نسبتا طولانی است به جهت اینکه فضائل حضرت زهرا (س) هم بی‌حد و حصر و بی‌اندازه است. فاطمه زهرا (س) ریشه، اصل و اساس ولایت و عصمت و حقیقت امامت است. هر قدر فضائل ایشان گفته شود اولا تمام شدنی نیست و ثانیا برکات بسیاری بر بیان فضائل فاطمی آمده است به عنوان نمونه بیان فضائل فاطمه (س) نفاق را از انسان می‌زداید، ایمان انسان را زیاد می‌کند، موجب بصیرت عمیق انسان نسبت به حوادث و وقایع تاریخی می‌شود، انسان را با حقایق و بطن این عالم آشنا می‌کند، انسان را پیش خدا و حضرات معصومین (ع) خصوصا حضرت بقیة الله (عج) محبوب می‌نماید و زمینه کسب تقوا و فضیلت را در انسان مضاعف می‌کند و بسیاری از فضایل دیگر. لذا جامعه شیعی ما به ذکر فضائل فاطمی بسیار نیازمند است و بحمد الله فرصت خوبی هم در ایام فاطمیه فراهم شده که توسط هیئتی‌ها، متدینین، نمازگزاران و مسجدی‌ها در مراسم‌هایی مختلف این فضائل گفته شود. 
 
ادیب یزدی گفته بود: ایام فاطمیه هم نزد شیعیان و ارادتمندان خاندان حضرت محمد (ص) ایام معین و کاملا علنی است. اما برای شهادت حضرت صدیقه فاطمه (س) ۴ نقل وجود دارد اول اینکه برخی معتقدند خانم (س) ۴۰ روز بعد از رحلت حضرت پیامبر (ص) به شهادت رسیده‌اند بعضی‌ها گفته‌اند ۶۰ روز، بعضی‌ها ۷۵ و بعضی‌ها دیگر ۹۵ روز. اما برای اینکه روز عظیم شهادت بی‌بی از دستمان نرود فصلی را به عنوان ایام فاطمیه قرار داده‌ایم که در مشخص‌ترین ایام ۱۰ روز قبل از شهادت ۷۵ تا ۱۰ روز بعد از شهادت ۹۵ در نظر گرفته شده است. یعنی در طول سال حداقل ۴۰ روز برای بیان فضائل فاطمی قرار گرفته شده است.

 


برچسب‌ها: تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) از نظر مقام معظم رهبری , ,

ارسال توسط مدير

بازخواني فرامين رهبر معظم انقلاب:
آن روزى كه رابطه‌ مفيد باشد، اول كسى كه بگويد رابطه را ايجاد بكنند، خود بنده هستم
تعداد بازديد : 9
نوع خبر : سياسي       تاريخ : پنج شنبه ۱۷ فروردين - ساعت : '17:56                  

با توجه به اظهارات اخير آقاي هاشمي رفسنجاني درباره ضرورت تجديدنظر در قطع رابطه با آمريكا، بازخواني فرامين صريح رهبر معظم انقلاب، پاسخي محكم به اينگونه اظهارات است.

مقام معظم رهبري در دیدار دانشجويان دانشگاه‌هاى استان يزد در تاريخ 13/10/1386 به صراحت و به طور مستدل به حاميان مذاكره و رابطه با آمريكا پاسخ دادند.

ايشان فرمودند: «ما يكى از سياستهاى اساسى‌مان قطع رابطه‌ى با آمريكاست. هرگز هم نگفتيم ما تا ابد قطع رابطه خواهيم بود؛ نه، هيچ دليلى ندارد كه تا ابد قطع رابطه با هر كشورى، با هر دولتى داشته باشيم.

مسئله اين است كه شرائط اين دولت به گونه‌اى است كه رابطه‌ى با او براى ما ضرر دارد. انسان رابطه را با هر كشورى به دنبال تعريف يك منفعتى ايجاد ميكند؛ آنجائى كه براى ما منفعت ندارد، دنبال رابطه نميرويم؛ حالا اگر ضرر داشت، به طريق اولى‌ دنبال رابطه نميرويم.

رابطه‌ى سياسى با آمريكا براى ما مضر است. اولاً خطر آمريكا را كم نميكند. آمريكا به عراق حمله كرد؛ در حالى كه با هم رابطه‌ى سياسى داشتند، سفير داشتند؛ اين آنجا سفير داشت، آن هم اينجا سفير داشت.

رابطه كه خطر جنون‌آميز و سيطره‌طلبانه‌ى هيچ قدرتى را از بين نميبرد. ثانياً وجود رابطه براى آمريكائى‌ها - نه امروز، هميشه اينطور بوده - وسيله‌اى بوده است براى نفوذ در قشرهاى مستعد مزدورى در آن كشور. انگليسى‌ها هم همين طور بودند. انگليسى‌ها هم در طول ساليان متمادى سفارتخانه‌شان مركز ارتباط با سفلگان ملت بود؛ كسانى كه حاضر بودند خودشان را به دشمن بفروشند. سفارتخانه‌ها يكى از كارهايشان اين است.

در همين قضايائى كه حدود هفده هجده سال پيش در چين اتفاق افتاد و جنجال فوق‌العاده‌اى شد، سفارت آمريكا محور و مركز اداره‌ى آشوبها و اغتشاشها بود. اينها اين خلأ را در ايران دارند؛ احتياج به پايگاه دارند، و پايگاه ندارند؛ اين را ميخواهند. احتياج به رفت و آمد آزاد و بى‌دغدغه‌ى مأموران جاسوسى و مأموران اطلاعاتى‌شان و ارتباطات نا مشروع آنها با عناصر سفله و مزدور دارند؛ اما اين را ندارند.

ارتباط، اين را براى آنها تأمين ميكند. حالا مينشينند آقايان وراجى كردن و حرف زدن و استدلال كردن، كه نبود رابطه‌ى با آمريكا براى ما مضر است. نه آقا! نبود رابطه‌ى با آمريكا براى ما مفيد است. آن روزى كه رابطه‌ى با آمريكا مفيد باشد، اول كسى كه بگويد رابطه را ايجاد بكنند، خود بنده هستم.

ميگويند: چرا جلب دشمنى آمريكا را ميكنيد؟ مثلاً فرض كنيد حالا رئيس جمهور تعبير تندى ميكند، ناگهان آقايانِ به اصطلاح عقلا ميگويند اين تعبير تند بود؛ اين دشمنى آمريكائى‌ها را جلب ميكند. نه آقا! دشمنى آمريكائى‌ها تابع اين الفاظ و تعبيرات نيست. دشمنى، دشمنىِ اصولى است.

اين دشمنى در زمانهاى مختلف بوده. از اول انقلاب تا حالا دشمنى بوده - حالا بحث خطر حمله‌ى نظامى را بعد يك جمله‌اى عرض خواهم كرد - حداقل در طول هجده سال اخير، يعنى از بعد از پايان جنگ تحميلىِ هشت ساله تا امروز، هميشه اين خطر وجود داشته؛ يعنى هميشه ملت ايران تهديد ميشده، كه ممكن است اينها حمله‌ى نظامى بكنند؛ مال امروز نيست.

آن چيزى كه ميتواند خطر دشمن را ضعيف كند، نمايش قدرت شماست، نه نمايش ضعف شما. نمايش ضعف شما دشمن را تشجيع ميكند. آن چيزى كه ممكن است جلوى خودسرى و خودكامگى دشمن را بگيرد، اين است كه احساس كند شما قدرتمنديد. اگر احساس كند ضعيفيد، بدون مانع، هر كارى كه بخواهد بكند، ميكند.«



ارسال توسط مدير

تجویز نسخه فروپاشی بنیان خانواده در شبکه تصویر ایران:
لذت بردن جنسی با همسر یا درکنار همسر ؟ * فیلم
تعداد بازديد : 7
نوع خبر : فرهنگي       تاريخ : پنج شنبه ۱۷ فروردين - ساعت : '9:58                  

 

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، پزشک روانشناس شبکه تصویر ایران تماشای فیلم های پورنو یا مستهجن را برای زوج های جوان پیشنهاد کرد .
یکی از بینندگان این شبکه سوالی را در مورد علت بی میلی برخی از مردها به برقراری رابطه جنسی با همسرشان و روی آوردن به تماشای فیلم های مبتذل و خود ارضایی پرسید که کارشناس این شبکه در پاسخ گفت : « اگر شما این نیاز را خودتان برطرف کنید ، دیگر نسبت به همسر خود احساس نیاز نمی کنید و رفته رفته از او دور می شوید و این زندگی از بین می رود» وی افزود: « پیشنهاد می کنم برای برطرف شدن مشکلتان ، در هنگام تماشای فیلم پورنو همسرتان را هم کنار خود بنشانید و از او کمک بگیرید و دیدن این فیلم با همسرتان مشکلی ندارد.»
لازم به ذکر است، علاوه بر اینکه در دین اسلام، تماشای فیلم های پورنو که موجب تحریک و تهییج شهوت می شود، حرام می باشد؛ محققین و روانشناسان غرب نیز امروزه به اثرات مخرب تماشای این فیلم ها پی برده و تماشای آن را مضر می دانند.
برخی از آثار سوء تماشای فیلم پورنو:
وابستگی: هرچند در ابتدای امر زوجین با قصد بهبود روابط فیمابین به تماشای چنین فیلم‌هایی می‌نشینند اما در ادامه، یکی از زوجین یا هر دو متوجه می‌شوند که اگر در گذشته وقتی را برای با هم بودن صرف می‌کردند، اکنون همه یا بخشی از آن وقت را برای دیدن انواع و اقسام فیلم‌های مستهجن پر می‌کنند و به این ترتیب، فیلم‌هایی که قرار بود باعث نزدیکی بیشتر زوجین به یکدیگر شود اکنون عاملی برای فاصله بیشتر آنها از یکدیگر شده است.
کاهش اعتماد به نفس: تماشای فیلم‌های جنسی با توجه به رفتارهای اغراق‌آمیز بازیگران، کم‌کم باعث می‌شود زوجین درباره طبیعی‌بودن عملکرد جنسی خود دچار تردید شوند و خود را بسیار ضعیف‌تر از آنچه هستند، بپندارند و از روابط زناشویی بیش از گذشته فاصله بگیرند.
مقایسه منفی: جذابیت‌های اغراق‌آمیز و تصنعی چنین فیلم‌هایی گاهی باعث می‌شود جذابیت‌های همسر، کمرنگ شده و با تشدید بی‌میلی جنسی همسر، میزان فعالیت جنسی زوجین از مقدار فعلی نیز کمتر شود.
تقلید: برخی رفتارهای بازیگران این فیلم‌ها با وجود جذابیت‌های بصری، گاه بسیار دردناک و آسیب‌زننده است و زوجین ناآگاه که سعی در تقلید از آن دارند، موجب بی‌رغبتی همسرشان به روابط زناشویی می‌شود.



ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 15 فروردين 1391

 

...عشق یعنی

عشق یعنی دل سپردن در الست 

از می وصل الهی  مستِ مست

 

عشق  یعنی  ذكر ناموس  خدا

یا علی گفتن به زیر دست و پا

 

عشق  یعنی  جلوه  صبر  خدا

شرم ایوب نبی  از مرتضی

 

عشق بر دلداده  فرمان  می‌دهد

عاشق جان داده را جان می‌دهد

 

عشق باعث شد كه دل سامان گرفت

پشت درب خانه زهرا جان گرفت

 

عشق  یعنی انقلاب فاطمه

از كبودی  چشم تار فاطمه

 

عشق یعنی عشق ناب فاطمه

بیت الاحزان خراب فاطمه


برچسب‌ها: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س), شهادت حضرت فاطمه , حضرت فاطمه , شهادت , به یاد تو , وبلاگ به یاد تو,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : چهار شنبه 9 فروردين 1391


نگاهی گذرا بر مواضع رهبر انقلاب درباره اینترنت
تعداد بازديد : 7
نوع خبر : سياسي       تاريخ : چهارشنبه ۹ فروردين - ساعت : '15:48                  
 

 

 

 

مشرق؛ چندی پیش رهبر انقلاب اسلامی ایران طی حکمی اعضای حقیقی و حقوقی «شورای عالی فضای مجازی» را منصوب کردند. رهبر انقلاب اسلامی آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی به منظور پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن، و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم را از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی برشمردند و تأکید کردند: «این شورا وظیفه دارد مرکزی بنام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد کند.» به همین مناسبت، پارسینه مروری دارد بر مواضع رهبر انقلاب پیرامون پدیدهٔ اینترنت.

در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۰ و ۸۱

... مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۰ خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی، وضعیت اینترنت را نابسامان عنوان کرده و ضمن هشدار، بحث کنترل و پالایش پایگاه‌های مخرب و برخورد با تخلفات اینترنتی را در راس اولویتهای فرهنگی دانسته و برای این کار مهلت یک ماهه مقرر فرمودند. معظم له در مورخه ۲۶/۹/۸۱ در دیدار به اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند: «اینترنت یکی از نعم بزرگ الهی است، اما در عین حال یک نقمت بزرگ هم هست؛ یعنی یک چاقوی دو دم و خطرناک... اینترنت الان مثل یک جریان افسار گسیخته است... این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند قلاده‌اش کو؟ بگویند سفارش کرده‌ایم آهنگر قلاده را بسازد!

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه شهید بهشتى ۲۲/۲/۱۳۸۲

سوال: خواهشمندم توضیح دهید که چرا چینِ کمونیست، اینترنت را به‏ شدّت سانسور مى ‏کند؛ ولى در ایرانِ اسلامى این کار انجام نمى‏ شود؟

پاسخ: در همه جاى دنیا - مخصوص چین نیست - وقتى جهاز عظیم و فراگیر اینترنت وارد مى‏ شود، معمولاً فیلترهایى هم وجود دارد که هر کشور به فراخور تمایلات و تفکّرات و مصالحى که دارد، آن‌ها را کار مى ‏گذارد؛ این یک امر طبیعى است. در این‏جا هم در آغاز کار مقدارى بى ‏توجّهى شد، لیکن بعد اقداماتى کردند و باید بکنند؛ این درست است. البته که باید فیلترهاى مناسب و لازم را بگذارند.

سوال: چرا مغازه‏‌ها را به خاطر نداشتن جواز پلمب مى‏ کنند، ولى به‏ خاطر فروش و حتّى نمایش تصاویر مبتذل جریمه نمى ‏کنند؟! چرا در نمایشگاه بین‏المللى شرکت‌ها حق دارند هر تصویر و یا موسیقى ضدّ دین را پخش کنند؟!

پاسخ: خدا لعنتشان کند!


در دیدار با هزاران نفر از مردم استان مازندران ۶/۱۱/۱۳۸۸


حضرت آیت الله خامنه‌ای بی‌اثر بودن توطئه‌های امریکا در سی سال گذشته را بسیار واضح و آشکار دانستند و تأکید کردند: دلیل بی‌اثر بودن توطئه‌ها، این است که امروز جمهوری اسلامی ایران ده‌ها برابر قوی‌تر از روز‌ها و سالهای اولیه شده است و به حرکت خود با شتاب و قدرت بیشتر ادامه می‌دهد.

ایشان با اظهار تعجب از عبرت نگرفتن دشمنان ملت ایران، از بی‌اثر بودن توطئه‌های قبلی و تلاش برای برنامه‌های جدید و در عین حال تکراری افزودند: آمریکایی‌ها می‌گویند ۴۵ میلیون دلار بودجه تصویب کرده‌اند تا از طریق اینترنت جمهوری اسلامی ایران را شکست دهند که این نشان دهنده اوج درماندگی دشمن است زیرا آن‌ها تاکنون ده‌ها ۴۵ میلیون دلار صرف مقابله با نظام اسلامی از طریق کار دیپلماسی، تحریم، اعزام جاسوس، استخدام مزدور و روشهای دیگر کرده‌اند ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار جوانان و فرهنگیان در مصلّاى رشت‏ ۱۲/۲/۱۳۸۰

و اما حرف آخر: کسانى این‏طور وانمود مى‏کنند نسلى که روى کار مى‏آید - که اصطلاحاً به آن «نسل سوم انقلاب» مى‏گویند - پُشتکرده به انقلاب و رویگردان از ارزشهاى دینى است؛ یا اگر هم نیست، به طور اجتناب‏ناپذیرى این‏گونه خواهد شد! بنده صددرصد حرف آن‌ها را رد مى‏کنم. نه این‏که من عوامل فسادبرانگیز فرهنگى را نمى‏بینم یا نمى‏شناسم یا از آن‌ها خبر ندارم؛ نخیر، بنده از ماهواره و اینترنت و رمان‌ها و فیلم‌ها و آهنگ‌ها و حرفهاى فاسد کاملاً خبر دارم و آن‌ها را دست کم نمى‏گیرم. من عمرم را در میان جوانان گذرانده‏ام. از دورانى که خودم جوان بودم، با جوانان دانشگاهى که خارج از محیط ما بودند، ارتباط برقرار کردم؛ تا امروز هم ارتباط من با جوانان قطع نشده است. بنابراین مى‏دانم حال و هواى جوانى چیست و امروز در فضاى جوانىِ ما چه مى‏گذرد؛ اما معتقدم نسل کنونىِ امروز این قدر هم آسیب‏پذیر و شکننده نیست؛ این را بد فهمیده‏اند. این نسل در محیطى بار آمده که از محیط سى سال و سى‏وپنج سال قبل به مراتب پاکیزه‏‌تر و بهتر است. کسانى که در این محیط متولّد شده‏اند، به برکت هدایت دینى توانستند آن کار عظیم را انجام دهند و آن ایمانهاى پولادین و استوار را عرضه کنند. من معتقدم که این نسل نسبت به آن نسل، در محیط بهترى پرورش یافته و آمادگی‌ها و آگاهیهاى به مراتب بهتر و بالاترى دارد. بنده وقتى حدود بیست سالم بود، هرگز آگاهیهایى که امروز شما جوان بیست ساله دارید، نداشتم. امروز جوان ایرانى، آگاه و بامعرفت و بصیر و سیاسى و اهل تحلیل است و از همه بالا‌تر باایمان است.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار علما و روحانیون استان همدان‏ ۱۵/۴/۱۳۸۳

شما امروز با این چالش مواجه‏اید و مسأله‏ى شما مهم‌تر و دشوار‌تر است از مسأله‏ى علامه‏ى حلى یا مسأله‏ى علامه‏ى مجلسى یا مسائل علماى بزرگى که در طول تاریخ بوده‏اند؛ با آن‌ها قابل مقایسه نیست. امروز نشر افکار باطل نه فقط به وسیله‏ى ابزارهاى ارتباط جمعىِ فراوان - مثل رادیو، تلویزیون، اینترنت و انواع و اقسام روشهاى الکترونیکى - انجام مى‏گیرد، بلکه از شیوه‏هاى هنرى هم استفاده مى‏شود. امروز در دنیا پول خرج مى‏کنند و فیلمهاى گران‏قیمت مى‏سازند، براى این‏که غیرمستقیم فکرى را وارد ذهن‌ها کنند یا فکرى را از ذهن‌ها بیرون بیاورند. یکى از مهم‌ترین نقاط آماج این کار‌ها، افکار دینى و بخصوص افکار اسلامى است. البته بعد از برپا شدن جمهورى اسلامى، بخصوص افکار شیعه هم آماج همین چیز‌ها قرار گرفته است. شما شاید شنیده باشید که در سرزمین فلسطین به وسیله‏ى صهیونیست‏‌ها یا در امریکا کنفرانس‏هاى شیعه‏شناسى تشکیل مى‏شود و کسانى روى آراء و لایه‏هاى فکرى و شکل اجتماعى شیعیان تحقیق مى‏کنند؛ این براى این است که بتوانند با شیعه مبارزه کنند. باید شیعه را بشناسند تا بتوانند با او مبارزه کنند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما‏‏ ۱۱/۹/۱۳۸۳

زرسالاران اقتدارطلب‏

الان اشغالگر - مثل‌‌ همان اشغالگرى که بخارست یا پاریس یا فلان کشور را تصرف کرده بود - در حال اشغال تدریجى است. این اشغالگر کیست؟ پاسخ این نیست که این اشغالگر دولت امریکا یا فلان دولت دیگر است؛ نه، این اشغالگر یک طبقه‏ى اجتماعى است؛ طبقه‏یى که دولت امریکا و دولتهاى دیگر را به قدر توانایى و قدرت خود و آمادگىِ آن‌ها دارد هدایت مى‏کند. البته در بافت و ساخت این دولت‌ها هم بدون شک افراد این طبقه حضور دارند؛ اما هدایت، هدایت یک دولت نیست؛ هدایت یک مجموعه‏ى طبقاتى است، که اگر بخواهیم در یک عبارت براى این‌ها اسم معین کنیم، باید بگوییم «زرسالارانِ اقتدارطلب». هدفشان هم سیطره بر منابع حیاتى و مالى همه‏ى دنیاست.

الزامات سلطه‏ى جهانى‏

البته این سیطره، یک الزامات سیاسى دارد که‌‌ همان نظم نوین جهانى است؛ یک الزامات علمى و ادارى دارد که بتدریج خود را به آن نزدیک مى‏کنند. مسأله‏ى جهانى‏سازى که امروز در تجارت، پول، فرهنگ و شبکه‏هاى فرهنگى - مثل اینترنت و مانند آن - مطرح است، همه دانسته و نادانسته در خدمت این مجموعه‏ى طبقاتى است. البته تحلیل جامعه‏شناختىِ این‌ها خیلى دقیق، ریز و مفصل است.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار وزیر علوم و رؤساى دانشگاه‏‌ها ۱۷/۱۰/۱۳۸۳

مسأله‏ى بُعد فرهنگى هم - که اشاره کردند و خیلى هم مورد توجه بنده است - بسیار مهم است. ما فرهنگ را بستر اصلى زندگى انسان مى‏دانیم؛ نه فقط بستر اصلى درس خواندن و علم آموختن. فرهنگ هر کشور، بستر اصلى حرکت عمومى آن کشور است. حرکت سیاسى و علمى‏اش هم در بستر فرهنگى است. فرهنگ، یعنى خلقیات و ذاتیات یک جامعه و بومىِ یک ملت؛ تفکراتش، ایمانش، آرمان‌هایش؛ این‌ها تشکیل دهنده‏ى مبانى فرهنگ یک کشور است؛ اینهاست که یک ملت را یا شجاع و غیور و جسور و مستقل مى‏کند، یا سرافکنده و ذلیل و فرودست و خاک‏نشین و فقیر مى‏کند. فرهنگ، عنصر خیلى مهمى است. ما نمى‏توانیم از فرهنگ و رشد فرهنگى و پرورش فرهنگى صرف‏نظر کنیم. فرهنگ هم مثل علم است؛ فرهنگ هم گیاه خودرو نیست. همه‏ى آنچه شما از نشانه‏‌ها و مظاهر فرهنگى در جامعه‏ى خودتان و در هر نقطه‏یى از دنیا مى‏بینید، بدون تردید این بذر را دستى افشانده است. البته انسان بعضى از دست‌ها را مى‏بیند، اما بعضى از دست‌ها را نمى‏بیند؛ از داخل خانه، تا درون مدرسه، تا فضاى خیابان، تا رادیو و تلویزیون، تا ماهواره، تا تبلیغات جهانى، تا اینترنت، و از این قبیل چیز‌ها. فرهنگ، هدایت و پرورش دادن مى‏خواهد. بنابراین در دانشگاه‏‌ها کارفرهنگى بسیار مهم است.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار علما و روحانیون کرمان‏ ۱۱/۲/۱۳۸۴

امروز وظایف حوزه‏هاى علمیه با گذشته تفاوت‏هاى زیادى کرده است. حوزه‏ى علمیه فقط براى اقامه‏ى جماعت نیست. منبر رفتن به صورت سنتى هم اگر محتواى عالى و پُر مغزى نداشته باشد، کافى نیست. امروز شما ببینید وسایل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرفِ دنیا یک نفر جوان پاى یک دستگاه کوچک مى‏نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهاى فکرى و پیشنهادهاى عملى را از سوى هر کسى - بلکه هر ناکسى - از آن طرفِ دنیا دریافت مى‏کند. امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جاى دنیا مى‏رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‏ى کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقىِ فکرى قرار داریم. این کارزار فکرى به‏هیچ‏وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامى و انبارهاى معارف الهى و اسلامى - بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در خطبه‏ هاى نماز جمعه‏ ى تهران‏ ۲۸/۵/۱۳۸۴

حقایق بشرى و اصالتهاى بشرى با گذشت زمان تغییر پیدا نمى‏کنند. انسان‌ها از اول تاریخ تا امروز و از امروز تا پایان دنیا، همیشه عدالت را دوست داشته‏اند و به عدالت نیازمند بوده‏اند؛ این تغییر پیدا نمى‏کند. انسان‌ها از اول تاریخ تا امروز و از امروز تا آخر دنیا به مسؤولانى که نسبت به آن‌ها وفادار باشند، در خدمت آن‌ها باشند و براى آن‌ها صادقانه عمل کنند، احتیاج دارند؛ این‌ها که تغییرپذیر نیست. درس امیرالمؤمنین در نهج‏البلاغه ناظر به این چیزهاست. این اصالت‌ها و این ثوابتِ حیات بشرى در طول تاریخ را امیرالمؤمنین بیان مى‏کند؛ ما آن‌ها را مى‏خواهیم؛ والّا ما که نمى‏گوییم اگر خواستیم از این شهر به آن شهر برویم، مثل زمان امیرالمؤمنین برویم؛ نه، حالا با هواپیما بروید، ممکن است ده سال دیگر با یک وسیله‏ى بسیار تندرو‌تر از هواپیما حرکت کنید. آن روز، نامه مى‏فرستادند، که دو ماه در راه بود؛ امروز شما با اینترنت لحظه به لحظه با آن طرف دنیا حرف مى‏زنید. این‌ها متغیرات است، اما عدالت و صلاح مسؤولان همیشه لازم است؛ حیف و میل نکردن اموال مردم که دست من و امثال من است، همیشه لازم است؛ این‏که تغییرپذیر نیست. اگر به توفیق الهى بتوانیم در این جهت خود را کامل کنیم و قدمهایى را که تا امروز بحمداللَّه برداشته شده، کامل کنیم، آن وقت کشور اسلامى به‌‌ همان شکلى که گفتم، به وجود خواهد آمد؛ یعنى دولت اسلامى مى‏تواند کشور اسلامى به وجود بیاورد.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار روحانیان و مبلغان در آستانه‏ ى ماه محرم‏ ۵/۱۱/۱۳۸۴

عنصر سوم، هنرمندى در نحوه‏ ى بیان است. من به منبر خیلى عقیده دارم. امروز اینترنت، ماهواره، تلویزیون و ابزارهاى گوناگون ارتباطىِ فراوان هست، اما هیچ‏کدام از این‌ها منبر نیست؛ منبر یعنى روبه‏ رو و نفس‏ به‏ نفس حرف زدن؛ این یک تأثیر مشخص و ممتازى دارد که در هیچ‏کدام از شیوه‏ هاى دیگر، این تأثیر وجود ندارد. این را باید نگه داشت؛ چیز باارزشى است؛ منتها بایستى آن را هنرمندانه ادا کرد تا بتواند اثر ببخشد.

بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان‌ دانشگاه هاى استان سمنان ۱۸/۸/۱۳۸۵

از این خطرناک‌تر، این است که سررشته‌ى همین تحولات منفى در سطح بین‌المللى، در دست کسانى باشد که آن‌ها به وسیله‌ى این تحولات مى‌خواهند اهداف خودشان را - که یا زر است یا زور - تأمین کنند و براى آن‌ها چیزى به نام هویت ملت‌ها اصلاً ارزش ندارد؛ که متأسفانه این در صد سال، صد و پنجاه سال اخیر، در دنیا اتفاق افتاده است؛ یعنى تحولات کشورهاى آسیایى و آفریقایى و امریکاى لاتین در دام طراحى باندهاى قدرت بین‌المللى افتاده است و طراح این‌ها صهیونیست و سرمایه‌داران بین‌المللى بوده‌اند. براى این‌ها آنچه مهم بوده، کسب قدرت سیاسى است که بتوانند در کشور‌ها و دولتهاى اروپایى و غیره نفوذ کنند و قدرت سیاسى را در دست بگیرند و پول کسب کنند و این کمپانی‌ها، سرمایه‌هاى عظیم، کارتل‌ها و تراست‌ها را به وجود آورند. هدف این بوده است؛ آن وقت اگر اقتضاء مى‌کرده است که اخلاق جنسى ملت‌ها را خراب کنند، راحت مى‌کردند؛ مصرف گرایى را در بین آن‌ها ترویج کنند، به‌راحتى این کار را انجام مى‌دادند؛ بى‌اعتنایى به هویتهاى ملى و مبانىِ فرهنگى را در آن‌ها ترویج کنند، این کار را مى‌کردند. این‌ها، اهداف کلان آن‌ها بوده است که تصویر مى‌کردند. آن وقت همیشه لشگرى هم از امکانات فرهنگى و رسانه‌اى و روزنامه‌هاى فراوان و مسائل گوناگون تبلیغات در مشت این‌ها بوده است، که این‌ها امروز یواش یواش دارد پخش مى‌شود و من پریروز در روزنامه - البته سه، چهار ماه قبل از این، من مقاله‌اش را دیده بودم - گزارشى از تشکیلِ «ناتوى فرهنگى» را خواندم. یعنى در مقابل پیمان ناتو که امریکایی‌ها در اروپا به عنوان مقابله‌ى با شوروى سابق یک مجموعه‌ى مقتدر نظامى به وجود آوردند؛ اما براى سرکوب هر صداى معارض با خودشان در منطقه خاور میانه و آسیا و غیره از آن استفاده مى‌کردند، حالا یک ناتوى فرهنگى هم به وجود آورده‌اند. این، بسیار چیز خطرناکى است. البته حالا هم نیست؛ سالهاست که این اتفاق افتاده است. مجموعه‌ى زنجیره‌ى به هم پیوسته‌ى رسانه‌هاى گوناگون - که حالا اینترنت هم داخلش شده است و ماهواره‌ها و تلویزیون‌ها و رادیو‌ها - در جهت مشخصى حرکت مى‌کنند تا سررشته‌ى تحولات جوامع را به عهده بگیرند؛ حالا که دیگر خیلى هم آسان و رو راست شده است.

بیانات در دیدار اساتید دانشگاههاى استان خراسان‌ در دانشگاه فردوسى مشهد ۲۵/۲/۱۳۸۶

هرگونه تدریسى که در یک کلاس، ناشى از بى‌حوصلگى، ناشى از کم‌وقتى، ناشى از بى‌اهتمامى و بى‌اعتنایى به درس، بى‌اعتنایى به دانشجو، بى‌اعتنایى به وقت و ساعت انجام بگیرد، مناسب شأن دانشگاه امروزِ کشور ما نیست. من تأیید مى‌کنم که ما بایستى اساتید استخوان‌دار و قدیمىِ قوى و باارزش را با اصرار در دانشگاه حفظ کنیم - که دوستان اشاره کردند - در کنار این مؤکداً عرض مى‌کنم که بایستى از اساتید جوان و پرانگیزه هم استفاده بشود و وارد بشوند. ما نباید در هیچ بخشى دچار کمبود استاد و خلاء استاد باشیم. امروز راه هم براى این باز است. خوشبختانه دانشجوهایى که دوره‌هاى تکمیلى را مى‌گذرانند، رتبه‌هاى خوبى دارند، رتبه‌هاى بالایى دارند و استعدادهاى خوبى دارند، مى‌توانند در تدریس دانشگاه‌ها نقش ایفا کنند. بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاى قدیمى، آیه‌ى قرآن نیست که نشود آن را عوض کرد. به موقعیت‌ها نگاه کنید و دانشگاه را از لحاظ تدریس به یک میدان پرتحرک تبدیل کنید؛ با تعامل دانشجو با استاد، تحرک استاد، مطالعه‌ى استاد، دسترسى استاد به مراکز علمى و اطلاعات علمى و نشریات علمى - که امروز خوشبختانه با رواج اینترنت و چیزهاى دیگر، خیلى از گذشته آسان‌تر شده - دانشگاه را به یک مجلس عمومىِ دائماً در حال مباحثه و در حال کار تبدیل کنید؛ دانشجو را رشد بدهید و تربیت کنید. این یک نکته است.

بیانات در دیدار روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان‏ ۲۳/۲/۱۳۸۸

هر دوره‏ اى اقتضائى دارد. یک روز ما براى اینکه از هویت قرآنى اسلام دفاع کنیم، کتاب‌ها می‌نوشتیم، استدلال‌ها می‌کردیم، حرف‌ها می‌زدیم، یک عده مستمع و مرید و علاقه‏ مند هم وجود داشتند، این‌ها را از ما می‌شنفتند، کار ما انجام گرفته بود. طاغوتى هم بر سر کار بود، اجازه‏ ى بیشتر از این تحرک را نمی‌داد. بعضى ‏مان که زرنگ‏‌تر بودند، تلاشهاى گسترده‏ ترى می‌کردند؛ بعضى هم به‌‌ همان حداقل اکتفا می‌کردند. اما امروز چه؟

امروز دو خصوصیت وجود دارد که بار من و شما را سنگین می‌کند. یک خصوصیت پیشرفت شیوه‏ هاى انتقال فکر است. شما ببینید تلویزیون، رادیو، وسائل الکترونیکى، اینترنت و دیگر وسائل ارتباطاتى، امروز در دنیا در خدمت چه اهدافى قرار دارد. امروز استکبار به این اکتفا نمی‌کند که شمشیر نشان بدهد؛ شمشیر هم نشان می‌دهد، اما در کنار او به ده‏‌ها شیوه‏ى دیگر متوسل می‌شود براى اینکه آن فکر غلط، آن راه خطا، آن روش ستمگرانه و طغیانگر را بر ملت‌ها تحمیل کند. امروز طبق اطلاعات قطعى ثابت شده است که مؤسسه‏ى عظیم هالیوود و شرکتهاى بزرگ سینمائى با سیاستهاى استکبارى آمریکا همراهى و همکارى مستمر و باب میل دارند. این مؤسسه‏ى بزرگ فیلم‏سازى و سینمائى که ده‏‌ها کمپانى بزرگ فیلم‏ساز از هنرمند و از کارگردان و از بازیگر و از نمایش‏نامه‏نویس و فیلم‏نامه‏نویس و سرمایه‏گذار در آن گرد هم جمع شدند، در خدمت هدفى دارند حرکت می‌کنند.

آن هدف عبارت است از اهداف سیاست استکبارى‏اى که دولت آمریکا را هم‌‌ همان سیاست‌ها دارد می‌چرخاند. این‌ها چیز کوچکى نیست. امروز شما براى اینکه اسلام را، دین را، حقیقت را، صراط مستقیم را، هم به مردم نشان بدهید، هم مردم را در این صراط به راه بیندازید، با مشکلات بزرگى رو به رو هستید. باید با زمان، خودمان را تطبیق دهیم. شبهه‏‌ها از قبیل شبهه‏هاى صد سال و دویست سال قبل نیست. شبهه‏هائى که در ذهن جوان شما، دانشجوى شما، حتّى دانش‏آموز شما القاء می‌کنند، شبهه ‏هائى از جنس روز است. در مقابل این کى‏ می‌خواهد بایستد؟ غیر از علماى دین، غیر از مرزداران عقیده چه کسى باید در مقابل این تیرهاى مسموم و زهرآگین بایستد و قرار بگیرد؟ این، مطلب دوم.

دیدار با مردم مازندران در سالگرد حماسه ۶ بهمن ۶/۱۱/۱۳۸۸

حالا اگر آن کسى که در مقابل مردم مى‌ایستد، به این‌ها دل بست، این آن خطاى دوم است که اتفاق مى‌افتد. دل بستن به دشمن؟! وقتى مى‌بینیم که این دشمن وارد میدان شده است، بایستى بفهمیم، بشناسیم؛ اگر خطائى، اشتباهى کرده باشیم، باید اشتباه را برطرف کنیم. از روز اول، آمریکائى‌ها علیه جمهورى اسلامى توطئه کردند. خوب، این توطئه‌ها زائد است که بگوئیم بى‌اثر بود؛ واضح است که بى‌اثر بود؛ اگر این توطئه‌ها بى‌اثر نبود که حالا باید اثرى، نشانى از جمهورى اسلامى باقى نباشد؛ مى‌بینید که جمهورى اسلامى امروز ده‌ها برابر قوى‌تر از روز اول است؛ پس این توطئه‌ها بى‌اثر بود. امروز هم هى نقشهاى جدیدى می‌زنند، باز هم توطئه می‌کنند؛ عبرت هم نمی‌گیرند. من تعجب می‌کنم! به گذشته فکر نمی‌کنند که خوب، این همه توطئه کردیم، این همه علیه جمهورى اسلامى پول خرج کردیم، این همه اینجا آنجا این را دیدیم، آن را دیدیم، در داخل مزدور پرورش دادیم، در بیرون این و آن را علیه جمهورى اسلامى بسیج کردیم؛ اثرى نکرد.

باز دوباره مى‌نشینند چهل و پنج میلیون دلار بودجه تصویب می‌کنند، براى اینکه جمهورى اسلامى را شکست بدهند! بودجه تصویب می‌کنند که از طریق اینترنت، انقلاب ایران را از بین ببرند؛ جمهورى اسلامى را سرنگون کنند! ببینید چقدر این دشمن، دشمن درمانده‌اى است. خوب، شما چند ده» چهل و پنج میلیون دلار «را تا حالا مصرف کرده‌اید؟ چقدر شما براى شکست دادن جمهورى اسلامى کار دیپلماسى کردید، تحریم اقتصادى کردید، انواع و اقسام توطئه‌ها را کردید، جاسوس فرستادید، جاسوس تربیت کردید؛ چه فایده‌اى کردید که حالا باز می‌خواهید از این طریق وارد شوید و ملت ایران را به خیال خودتان از انقلاب جدا کنید؟ این را دشمن نمی‌فهمد. این،‌‌ همان سنت الهى است؛ این،‌‌ همان زدن به چشم و گوش دشمن غافل از خداى متعال است که حقائق را نفهمد؛ غافل کردن دشمن است.» فسینفقون‌ها ثمّ تکون علیهم حسرة «؛ (۲) پول را خرج می‌کنند، بعد هم برایشان حسرت می‌شود؛ چون بى‌فایده است. من نمی‌دانم چقدر نشستند طراحى کردند، کار کردند تا بتوانند در تهران به یک بهانه‌اى آشوب راه بیندازند؛ خدا می‌داند که از چه مدت قبل این‌ها نشستند طراحى کردند؛ خوب، چه شد؟ غیر از این شد که مردم از آنچه که بودند، بیدار‌تر شدند؟ اگر کسى خیال می‌کرد که لازم نیست دیگر بیاید توى می‌دان، از نظام جمهورى اسلامى دفاع کند، با این حوادث، همه احساس کردند که باید همیشه براى دفاع از جمهورى اسلامى حاضر باشند.

بیانات در دیدار روحانیون استان سمنان ۱۷/۸/۱۳۸۵

وظیفه‌ى ما چیست؟ اولین وظیفه‌ى ما این است که این نقش روحانیت اصیل را جدى بگیریم. من بار‌ها گفته‌ام که با همه‌ى این وسایل ارتباط جمعى‌اى که وجود دارد - البته روحانیت باید از همه‌ى این وسایل ارتباط جمعى استفاده کند؛ از اینترنت و تکنولوژیهاى جدید ارتباطاتى باید همه‌ى روحانیت براى دین استفاده کند؛ همچنانى که از رادیو و تلویزیون و بقیه‌ى چیز‌ها استفاده مى‌کند - در عین حال، مسجد، جلسه‌ى مذهبى، نشستن روبه‌روى مردم، دهان به دهان و نفس به نفس با مردم حرف زدن، یک نقش بى‌بدیل دارد و هیچ چیزى جاى این را نمى‌گیرد و این هم مال شماست. گروههاى سیاسى خودشان را مى‌کُشند که بتوانند یک چنین نقشى را به دست آورند؛ اما نمى‌شود. شما که معمم و روحانى هستید، یا آن خانم طلبه یا مبلغ، وقتى در مقابل مخاطبان خودش قرار مى‌گیرد و مى‌دانند روحانى است، دلبستگى و دلدادگى و اعتماد به او، از نوع دیگرى است و ربطى به اعتماد به بقیه‌ى گویندگان و سخنوران ندارد. ما باید این نقش را قدر بدانیم؛

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى ۲۷/۱۱/۱۳۷۹

این تبلیغات فرنگى و این تهاجم فرهنگى چیز جدیدى نیست؛ آنچه که جدید بود - که ما در این چند سال بر روى آن تکیه کردیم - روشهاى نویى بود که در داخل کشور شروع شد و هنوز هم ادامه دارد. در دنیا تهاجم فرهنگى علیه انقلاب، از تهاجم سیاسى و اقتصادى سریع‌تر و همه‏گیر‌تر و همه‏جایى‏‌تر بود. انواع و اقسام کار‌ها را کردند؛ چقدر علیه اسلام و انقلاب و مبانى اسلامى و مبانى شیعى، که فکر مى‏کردند در پدید آمدن این انقلاب نقش داشته، فیلم ساختند - که امروز آن را به رایانه و اینترنت هم کشانده‏اند - و همه کارهایى را که مى‏توانستند، انجام دادند؛ براى این‏که جلوِ این سخن نو را - یعنى این‏که باید قدرت سیاسى در کشور در دست انسانهاى پرهیزگار و عادل باشد و شرط این اقتدار سیاسى، پرهیزگارى و عدالت باشد - بگیرند. این سخن نو چیزى است که هر صاحب قدرتى را در دنیا تکان مى‏دهد و هر دستگاهى را که از قدرت، انتفاع مادّى مى‏برد، دچار وحشت مى‏کند. لذا همه جاى دنیا با این فکر مخالفند.



ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1391

        

  •  
  • شیوه‌های پخش صوت در اینترنت
  • یكی از دلایل استفاده از بلندگوهای كیفیت بالا، بهر‌ه‌گیری بهینه از اینترنت می‌باشد. MP3 قالبی معروف برای ارائة صوت ضبط شده روی كامپیوتر می‌باشد. تكنولوژی MP3 با هدف ...

  •  
  • برقراری ارتباط ازطریق پست الكترونیكی
  • در بازار نرم‌افزار برای فروش نرم افزار از واژة Killer App استفاده می‌شود. این واژه مخفف Killer Application می‌باشد و نمایانگر كاربرد گسترده آن نرم‌افزار می‌باشد. ...

 

 
  •  
  • جستجو در شبكة جهانی وب
  • شبكة جهانی وب دارای حجم غیرقابل تصوری از اطلاعات سودمند می‌باشد كه این اطلاعات برای اقشار مختلف نظیر دانشجویان، تولید كنندگان، كارمندان، محققان و حتی افرادی ...

 

 

  • اتصال به اینترنت برای اولین‌بار
  • هر روز میلیون‌ها نفر از اینترنت استفاده می‌كنند. اینترنت یك شبكة گسترده جهانی متشكل از رایانه‌های بسیار است. این شبكه در گذشته رونق امروزی را نداشت و بیشتر توسط ...

  •  
 
 

 

  •  
  • نحوة باز كردن صفحات وب
  • بعد از اینكه به اینترنت وصل شدید می‌توانیـد در شبكة جهانی وب گشت و گذار كنید و سایت‌ها و صفحات مختلف وب را باز كنید. شاید در جملة قبلی اصطلاحات ناآشنایی به گوشتان ...

 

  •  
  • نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز XP
  • وصل شدن به اینترنت در ویندوزهای مختلف دارای اصولی تقریبا مشابه می‌باشد. در این كار عملی وصل شدن به اینترنت از طریق ویندوز XP شرح داده شده است... بر روی ارتباط اینترنتی مورد نظرتان كلی

 

  •  
  • نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت
  • تكنولوژی روز دنیا مدام دچار پیشرفت‌ها و تحولات شدیدی بوده است. تكنولوژی نرم‌افزاری نیز از این قاعده مستثنا نبوده و همواره نسخه‌های جدیدی از نرم‌افزارهای متعدد به بازار ...

 

  •  
  • تجارت الكترونیكی
  • با توجه به اینكه اینترنت تا دهة اخیر برای خرید، فروش و به طور كلی تجارت كاربردی نداشت، پیشرفت و رشد آن در سال‌های اخیر شایان توجه است. در حال حاضر هزاران شركت ...


برچسب‌ها: اينترنت , اموزش اينترنت , سوالات اينترنت , به ياد تو , وبلاگ به ياد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1391

   نحوه باز كردن صفحات وب

بعد از اینكه به اینترنت وصل شدید می‌توانیـد در شبكة جهانی وب گشت و گذار كنید و سایت‌ها و صفحات مختلف وب را باز كنید. شاید در جملة قبلی اصطلاحات ناآشنایی به گوشتان خورده باشد. یكی از آنها گشت و گذار كردن، به معنای مرور كردن مجموعه اطلاعات موجود در اینترنت می‌باشد. شما دراین درس تكنیك‌هایی را یاد می‌گیرید كه گشت و گذار كردن در وب را ساده‌تر می‌كنند. راستی اصطلاح دیگری هم وجود دارد كه در مبحث وب زیاد استفاده می‌شود. به تیتر این درس نگاه كنید. خوب شاید از خودتان می‌پرسید كه “چطوری ممكن است یك صفحه باز شود؟ صفحه كه باز نمی‌شود!” من هم باید بگویم كه اصطلاحات هم جسم نیستند كه به گوش بخورند ولی همان‌طوری كه در جملة دوم این پاراگراف می‌بینید به كار بردن این اصطلاح ایرادی ندارد. باز كردن صفحات وب معادل با به نمایش درآوردن صفحات وب می‌باشد، كه این عمل توسط مرورگرهای وب انجام می‌گیرد. حال اگر گفته شد صفحة وب را باز كنید می‌دانید چه معنایی دارد. اگر موافق هستید برویم سراغ درس تا یاد بگیریم باز كردن صفحات وب چگونه انجام می‌گیرد...

 

اینترنت اكسپلورر را راه‌اندازی كنید  

 

نحوة باز كردن صفحات وب

میان‌بر اینترنت اكسپلورر را كلیك كنید تا اینترنت اكسپلورر راه‌اندازی شود. زمان راه‌اندازی اینترنت اكسپلورر صفحة وب خانه باز می‌شود.

  

با محیط اینترنت اكسپلورر آشنا شوید  

 

نحوة باز كردن صفحات وب

نوار منو، نوار ابزار و نوار آدرس بخش‌های اصلی محیط اینترنت اكسپلورر هستند. جزئیات این بخش‌ها در ادامة كتاب بیشتر تشریح خواهند شد. فعلاً یاد گرفتن نام این قسمت‌ها كافی است. روی نوار ابزار دكمه‌ای با عنوان Search وجود دارد. آن را كلیك كنید.

  

جستجو در شبكة وب   

 

نحوة باز كردن صفحات وب

اینترنت اكسپلورر برای جستجو كردن از موتورهای جستجوی متعددی استفاده می‌كند. برای جستجو می‌توانید در پنجرة Search درون كادر متن مربوط عنوانی كه می‌خواهید درباره آن اطلاعات پیدا كنید را وارد كرده سپس دكمة Search را جهت شروع عملیات جستجو كلیك كنید.

   

مشاهدة نتایج جستجو  

 

نحوة باز كردن صفحات وب

 پس از اینكه دكمة Search را كلیك كردید كلیة صفحات وبی كه محتوی متن جستجو بوده‌اند فهرست می‌شوند. توضیحات مربوط به صفحات وب فهرست شده را مرور كنید و صفحة وب مورد نظرتان را با كلیك روی عنوان آن صفحه باز كنید.

   

 باز كردن صفحة وب  

 

نحوة باز كردن صفحات وب

صفحة وبی كه روی عنوان آن كلیك كردید در قسمت راست پنجرة Search باز می‌شود. حال دكمة Search را كلیك كنید تا پنجرة Search بسته شود.

  

مشاهدة آدرس صفحة وب باز شده   

 

نحوة باز كردن صفحات وب

هر صفحة وب یك آدرس خاصی در اینترنت دارد كه به آن آدرس URL می‌گوییم. این آدرس در نوار آدرس قابل مشاهده است. شما با تایپ كردن URL یك صفحه درون نوار آدرس و فشردن كلید Enter می‌توانید صفحة وب مربوطه را باز كنید. برای آشنایی بیشتر با باز كردن صفحات از طریق ورود آدرس صفحه می‌توانید http: //www.yahoo.com را در نوار آدرس تایپ كنید و بعد كلید Enter را فشار دهید تا سایت yahoo! باز شود.

 

*توجه*

باز كردن صفحة خانه

روش دیگری هم برای باز كردن صفحات خانه وجود دارد. برای باز كردن صفحة خانه می‌توانید هر زمان كه لازم باشد دكمة Home را كلیك كنید.

 

  

  


برچسب‌ها: اينترنت , اموزش اينترنت , سوالات اينترنت , به ياد تو , وبلاگ به ياد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1391

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز XP

وصل شدن به اینترنت در ویندوزهای مختلف دارای اصولی تقریبا مشابه می‌باشد. در این كار عملی وصل شدن به اینترنت

از طریق ویندوز XP شرح داده شده است.

  

بر روی ارتباط اینترنتی مورد نظرتان كلیك كنید  

 

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز XP

منوی Start را باز كنید و نشانه‌گر ماوس خود را روی عنوان Connect To مدتی نگه دارید تا كانال‌های ارتباطی موجود فهرست گردند. سپس روی ارتباط مورد نظرتان كلیك كنید تا پنجرة Connect به نمایش در آید.

  

دكمة Dial را كلیك كنید  

 

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز XP

برخی از پارامترهایی كه در زمان ایجاد كانال ارتباطی‌تان وارد كردید در پنجرة Connectنمایش داده می‌شود. رمز عبور شما به دلایل امنیتی نمایش داده نمی‌شود. تنها پارامتری كه ممكن است برای شما ناآشنا باشد، پارامتر Save است. اگر گزینة Save this user name and password for the following users انتخاب شده باشد، شناسة كاربری و رمز عبوری كه در این صفحه وارد می‌كنید ذخیره خواهند شد تا دفعات بعدی لزومی به ورود مجدد آنها نباشد.

همان‌طوری كه ممكن است بدانید ویندوز XP یك محیط چند كاربره به حساب می‌آید. برای اینكه شناسة كاربری و رمز عبورتان به نحوی ذخیره شود كه تنها در محیط كاربری شما قابل دسترس باشد دكمة رادیویی Me Only را انتخاب كنید. در غیر این‌صورت دكمة رادیویی Anyone who uses this computer را انتخاب كنید. پس از حصول اطمینان از درستی پارامترهای پنجرة Connect می‌توانید دكمة Dial را كلیك كنید تا رایانة شما به اینترنت وصل شود.

 

 پنجرة وضعیت ارتباط  

 

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز XP

وقتی رایانة شما به اینترنت وصل شد، آیكونی به شكل دو مونیتور متصل به هم پایین صفحة نمایش شما ظاهر خواهد شد. روی آن آیكون دو بار كلیك كنید تا پنجرة وضعیت ارتباط به نمایش درآید. در این پنجره مواردی نظیر سرعت اینترنت، مقدار اطلاعات دریافت شده و ارسال شده بر حسب بایت و همچنین مدت‌ زمان برقرار بودن ارتباط شما با اینترنت نمایش داده می‌شود.

 

قطع ارتباط اینترنتی  

 

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز XP

زمانی كه فعالیت‌های مورد نظرتان را در اینترنت به پایان رسانده‌اید می‌توانید ارتباط اینترنتی موجود را قطع كنید. قطع ارتباط اینترنتی موجود با كلیك دكمة Disconnect انجام می‌شود.

 

*توجه*

Tone و Palse

باید توجه داشته باشید كه خطوط تلفن هر منطقه‌ای تابع سیستم‌های مخابراتی آن منطقه است. اگر سیستم مخابراتی منطقة شما آنالوگ (Pulse) باشد باید كانال ارتباطی شما برای كار با خطوط تلفن Pulse تنظیم شود و اگر سیستم مخابراتی شما از خطوط تلفن دیجیتال (Tone) پشتیبانی می‌كند باید كانال ارتباطی شما برای كار با خطوط Tone تنظیم شود. اگر نمی‌دانید كه خط تلفن‌تان Tone است یا Pulse می‌توانید وضعیت خط تلفن‌‌تان را از مخابرات بپرسید. روشی برای تشخیص Tone یا Pulse بودن خط تلفن وجود دارد و آن این است كه اگر كانال ارتباطی شما برای كار با خطوط Tone تنظیم شده باشد و شماره‌گیری به درستی انجام شود خط تلفن شما بدون شك Tone است و اگر با تنظیم كانال ارتباطی به صورت Tone پس از شماره‌گیری بوق آزاد تلفن را شنیدید بدانید كه خط تلفن شما Pulse است.

 

مشخص كردن وضعیت Tone یا Pulse خط تلفن در ویندوز XP

اگر شماره‌گیری به درستی انجام نشود اولین قدم در حل این مشكل این است كه Tone یا Pulse بودن خط تلفن خود را برای كانال ارتباطی خود مشخص كنید. به منظور این كار دكمة Properties پنجرة Connect را كلیك كنید و با فعال شدن زبانة General مربوط به پنجرة Properties جعبة گزینشی Use Dialing Rules را فعال كنید و پس از انتخاب كشوری كه در آن بسر می‌برید از میان كشورهای موجود در جعبة لیست Country/region code، گزینة Tone یا Pulse را از بخش Dial using انتخاب نموده و به منظور تأیید عملیات انجام شده دكمة OK را در پنجره‌های موجود كلیك كنید.

 

 

مشخص كردن وضعیت Tone یا Pulse خط تلفن در ویندوز 98

برای تعیین وضعیت خط تلفن در ویندوز 98، Control Panel را باز كنید و روی آیكون Modems دو بار كلیك كنید تا پنجرة Modems Properties به نمایش درآید. دكمة Dialing Properties را كلیك كرده Tone یا Pulse بودن را تعیین كنید. سپس دكمة OK را كلیك نمایید.

 


برچسب‌ها: اينترنت , اموزش اينترنت , سوالات اينترنت , به ياد تو , وبلاگ به ياد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1391

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

 

 

تكنولوژی روز دنیا مدام دچار پیشرفت‌ها و تحولات شدیدی بوده است. تكنولوژی نرم‌افزاری نیز از این قاعده مستثنا نبوده و همواره نسخه‌های جدیدی از نرم‌افزارهای متعدد به بازار ارائه می‌شود. از نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل ویندوز، ویندوز XP می باشدكه سادگی توأم با كارایی بیشتر آن موجب شده كاربران زیادی به آن روی آورند. در نظر داشته باشید اصول كلی ایجاد كانال‌های ارتباطی در كلیة نسخه‌های ویندوز مشابه است. اگر موافق هستید یادگیری ایجاد كانال‌های ارتباطی برای اتصال به اینترنت در ویندوز XP را شروع كنیم.

 

My Computer را باز كنید  

 

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

منوی Start را كلیك كنید تا این منو باز شود. در سمت راست منو گزینة My Computer دیده می‌شود. بر روی آن كلیك كنید تا پنجرة My Computer باز شود.

 

 My Network Places را كلیك كنید  

 

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

در سمت چپ پنجرة My Computer گزینة My Network Places دیده می شود. بر روی آن كلیك كنید تا پنجرة My Network Places ظاهر شود.

 

 View Network Connections را كلیك كنید  

 

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

گزینة View Network Connections را كلیك كنید. با انجام این كار پنجرة Network Connections به نمایش در می‌آید.

   

Create a new connection را كلیك كنید  

 

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

 در پنجرة Network Connections كانال یا كانال‌های ارتباطی موجود فهرست شده‌اند. جهت ایجاد یك كانال ارتباطی جدید روی Create a new connection كلیك كنید.

   

 دكمة Next را كلیك كنید  

 

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

پس از آنكه بر روی Create a new connection كلیك كردید، صفحه‌ای ظاهر می شود كه كاربردهای New Connection Wizard را به شما معرفی می‌كند. برای ادامة كار بر روی دكمة Next  كلیك كنید.

  

نوع ارتباط خودتان را تعیین كنید  

 

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

در این مرحله چهار گزینه دیده می‌شود كه از آنها فقط یك گزینه باید انتخاب شود. گزینة اول مربوط به ایجاد ارتباط اینترنتی است و گزینه‌های دیگر مربوط به اتصال به شبكة داخلی و محلی است كه در این كتاب دربارة آنها بحث نمی‌شود. پس از انتخاب گزینة Connect to the Internet دكمة Next را كلیك كنید.

  

 روش اتصال به اینترنت را انتخاب كنید  

 

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

گزینة Set up my connection manually را انتخاب كنید و دكمة Next را كلیك كنید.

 

وسیلة برقراری ارتباط را انتخاب كنید  

 

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

در این مرحله گزینة Connect using a dial-up modem را انتخاب نموده و دكمة Next را كلیك كنید.

  

ارتباط اینترنتی خودتان را نام‌گذاری كنید  

 

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

در كادر مقابل ISP Name، نام ارتباط جدیدتان را وارد كنید. این نام اختیاری است و شما با این نام می توانید ارتباط جدیدتان را از ارتباط‌های دیگر تمییز ‌‌دهید. بعد از وارد كردن نام ارتباط، دكمة Next را كلیك كنید.

  

شمارة تلفن اتصال به شبكه را وارد كنید  

 

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

پس از اتمام مرحلة قبلی كادر جدیدی ظاهر می‌شود كه در آن برچسبی با عنوان Phone number وجود دارد. در كادر زیر این برچسب باید شمارة تلفن اتصال به شبكه را وارد كنید. اگر از خدماتی استفاده می‌كنید كه خارج از شهر سكونت شماست كد شهری كه ISP شما در آن است را همراه با شماره تلفن ISP وارد كنید.

 

 شناسة كاربری و رمز عبور خود را وارد كنید  

 

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

در كادر مقابل User name شناسة كاربری خود را وارد كنید و در كادر مقابل Password رمز عبور خود را وارد كنید، دوباره رمز عبورتان را در كادر مقابل Confirm Password وارد كرده سپس دكمة Next را كلیك كنید. 

  

پایان عملیات ایجاد ارتباط جدید   

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

  با كلیك دكمة Finish ارتباط موردنظر شما ایجاد می‌شود و به لیست ارتباط‌های موجود در پنجرة Network Connections

اضافه می‌شود.

  

اتصال به اینترنت  

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

  پس از ایجاد كانال ارتباطی پنجرة Connect ظاهر می‌شود. با كلیك روی دكمة Dial شماره‌گیری انجام می‌شود و رایانة شما به اینترنت وصل می‌شود.

  

قطع ارتباط اینترنتی   

نحوة تنظیم ویندوز XP برای ارتباط با اینترنت

زمانی كه شما به اینترنت وصل می‌شوید آیكونی در پایین صفحة ویندوز ظاهر می‌شود كه وضعیت ارتباط رایانة شما با اینترنت را نشان می‌دهد. روی آن دو بار كلیك كنید تا پنجرة وضعیت ارتباط به نمایش در آید. سپس دكمة Disconnect را كلیك كنید.

 

* توجه *

ایجاد میان‌بر ارتباط اینترنتی بر روی رومیزی ویندوز XP

برای افزودن یك میان‌بر ارتباط اینترنتی روی رومیزی ویندوز XP، در زمان ایجاد كانال ارتباطی قبل از كلیك دكمة Finish (در مرحلة 12 این كار عملی) گزینة Add a Shortcut to this connection to my desktop را انتخاب كنید تا تیك جعبة مقابل آن به نمایش درآید

 


برچسب‌ها: اينترنت , اموزش اينترنت , سوالات اينترنت , به ياد تو , وبلاگ به ياد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1391

شبكه‌های اشتراك‌گذاری فایل

شبكه‌های اشتراك‌گذاری فایل

 برای پخش سریع‌تر فایل‌ها اعم از صوتی، تصویری و اجرایی شبكه‌هایی در اینترنت به وجود آمده‌اند. هر كدام از كاربران هر یك از این شبكه‌ها تعدادی از فایل‌های موجود درون حافظة دیسك سخت رایانة خود را بین كاربران دیگر به اشتراك می‌گذارد. فایل‌هایی كه كاربران مختلف به اشتراك می‌گذارند برای دیگر كاربران این شبكه قابل download می‌باشند. این روش كار كلی شبكه‌های اشتراك گذاری فایل می‌باشد كه به نوعی رضایت دو طرفة كاربران را منتج می‌شود.

یكی از معروف‌ترین شبكه‌های اشتراك فایل در اینترنت شبكة Gnutella است. در این شبكه تمام رایانه‌های كاربران هم به صورت سرویس دهنده عمل می‌كنند و هم به صورت سرویس گیرنده. بنابراین درك این حقیقت كه این شبكه قطع نشدنی و همچنین خراب نشدنی است بسیار ساده به نظر می‌رسد.

نرم‌افزارهای متعددی برای كار با شبكة Gnutella در بازار عرضه می‌گردند. یكی از محبوب‌ترین این نرم‌افزارها Bearshare است. كار با این نرم‌افزار بسیار ساده است و مدام نگارش‌های جدیدی از آن روانة بازار می‌شود. امیدواریم از كار با این نرم‌افزار لذت ببرید...


برچسب‌ها: اينترنت , اموزش اينترنت , سوالات اينترنت , به ياد تو , وبلاگ به ياد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1391

شیوه‌های پخش صوت در اینترنت

شیوه‌های پخش صوت در اینترنت

یكی از دلایل استفاده از بلندگوهای كیفیت بالا، بهر‌ه‌گیری بهینه از اینترنت می‌باشد. MP3 قالبی معروف برای ارائة صوت ضبط شده روی كامپیوتر می‌باشد. تكنولوژی MP3 با هدف كاهش حجم ذخیره‌سازی صوت و حفظ كیفیت صدا ایجاد شده است.

یكی از جنبه‌های جنجالی MP3 این است كه تكثیر آنها به راحتی صورت می‌گیرد و قفل نرم‌افزاری برای محدود كردن تكثیر این گونه فایل‌ها وجود ندارد. این مطلب صنایع ذخیره‌سازی را بر آن داشته تا قالب‌های دیگری را ابداع كنند كه تكثیر شدن منع شود. البته در این راه موفقیت چندانی به دست نیامده است.

فرایندهایی برای‌ تحویل اطلاعات در اینترنت وجود دارد كه به كمك آنها صدا یا ویدئو را می‌توان هم زمان با دریافت آن از اینترنت مشاهده یا گوش كرد. به چنین فرایندی Streming می‌گویند. این فرایند برای دریافت اخبار از شبكه‌های رادیویی كه به طور زنده پخش می‌شود به كار می‌رود.

نرم افزارهای زیادی با فرایند Streaming كار می‌كنند. دو نرم‌افزار معروف كه می‌توانید به صورت رایگان از اینترنت دریافت كنید عبارتند از: RealPlayer و Windows Media Player، البته اغلب این برنامه‌ها می‌توانند چند قالب فایلی را پخش كنند و هر دو برنامة ذكر شده قابلیت پخش فایل‌های MP3 را نیز دارند.


برچسب‌ها: اينترنت , اموزش اينترنت , سوالات اينترنت , به ياد تو , وبلاگ به ياد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1391

برقراری ارتباط ازطریق پست الكترونیكی

برقراری ارتباط ازطریق پست الكترونیكی

در بازار نرم‌افزار برای فروش نرم افزار از واژة Killer App استفاده می‌شود. این واژه مخفف Killer Application می‌باشد و نمایانگر كاربرد گسترده آن نرم‌افزار می‌باشد.

Killer App بودن خصوصیتی از نرم‌افزار است كه موجب گستردگی و استفادة بی‌نظیر آن نرم‌افزار یا كالا می‌شود. از علل گسترده‌گی كاربرد اینترنت سرویس‌های پست الكترونیكی آن می‌باشد.

سرویس پست الكترونیكی كه ترجمة انگلیسی آن Email می‌باشد ارسال پیغام‌های شما به كاربران دیگری كه آدرس پست الكترونیكی دارند را ممكن می‌سازد. این پیغام‌ها كه ارسال و دریافت‌شان اغلب به صورت رایگان انجام می‌شود، چند ثانیه یا حداكثر چند دقیقه پس از ارسال قابل دریافت می‌باشند.

به كمك پست الكترونیكی شما می‌توانید به طور مستقیم با دوستان، آشنایان و فامیل‌تان ارتباط برقرار كنید. علاوه بر این می‌توانید به رهبران جامعة خود پیغام‌هایی ارسال كنید. می‌توانید از شركت‌ها، اداره‌ها و دانشگاه‌ها اطلاعات درخواست كنید. همچنین ارسال و دریافت هرگونه فایل نظیر عكس از طریق پست الكترونیكی امكان‌پذیر است. از طریق پست الكترونیكی می‌توانید تبلیغات دریافت كنید كه البته در همة موارد این به نفع شما نیست چون سادگی و كم هزینه بودن اینترنت موجب پیدایش نوعی بازاریابی به نام Spam شده است.

اغلب ارائه كنندگان سرویس‌های اینترنتی (ISP) برای شما آدرس پست الكترونیكی ایجاد می‌كنند. (اطلاعاتی كه باید ازISP خودتان بگیرید، اطلاعات مربوط به آدرس Email شماست: شناسة كاربری پست الكترونیكی، كلمة رمز شما و نام Server mail شما) ولی اگر ISP شما خدمات پست الكترونیكی در اختیار شما نمی‌گذارد، اشكالی ندارد. شما می‌توانید از میان وب سایت‌های موجود كه این خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌كند، استفاده كنید. Hotmail نمونه‌‌ای از این وب سایت‌ها می‌باشد.

ارسال و دریافت نامه‌های الكترونیكی نیاز به نرم‌افزار ویژة این كار دارد. علاوه بر نرم‌افزار همان‌طوری كه قبلاً هم اشاره شد یك آدرس الكترونیكی هم لازم است. كلیة اطلاعاتی كه جهت استفاده از خدمات پست الكترونیكی لازم دارید در این بخش آمده است. پس اگر اجازه می‌دهید با هم شروع كنیم.

 

 


برچسب‌ها: اينترنت , اموزش اينترنت , سوالات اينترنت , به ياد تو , وبلاگ به ياد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1391

محافظت از سیستم و ایجاد امنیت برای كار در شبكة جهانی وب

    

محافظت از سیستم و ایجاد امنیت برای كار در شبكة جهانی وب

یكی از عواملی كه موجب جذابیت شبكة جهانی وب گشته گستردگی آن است. تا به حال هیچ وسیلة اطلاع‌رسانی مثل وب نتوانسته رابطه‌ای مستقیم بین كاربران اینترنت و ارائه دهندگان اطلاعات بوجود آورد. در واقع هر كسی می‌تواند یك سایت وب ایجاد كند و با كمترین هزینه بدون سانسور آن را در وب ارائه كند.

وب مزیت‌هایی دارد، آزادی بیان در اینترنت موفقیت نامحدودی دارد. آزادی اینترنت نكات منفی هم دارد. وجود سایت‌های مبتذل در اینترنت یكی از نكات منفی این آزادی است.

صفحات وب گاهی از برنامه‌هایی محاوره‌ای كه به زبان برنامه نویسی Java نوشته شده‌اند یا اینكه از نوعی تكنولـوژی به نـام ActiveX استفـاده می‌كنند، بهره می‌برد. این نوع برنامه‌ها بعضی اوقات مخرب و برای رایانة شما خطرآفرین می‌باشد.

فایل‌هایی كه شما از وب دریافت می‌كنید ممكن است ویروسی باشند. ویروس‌ها برنامه‌های كوچكی هستند كه خودشان را مخفیانه در فایل‌های مختلف رایانه تكثیر می‌كنند. ویروس‌ها می‌توانند فایل‌ها و برنامه‌های رایانة شما را خراب كنند. بنابراین باید مراقب ویروس‌ها باشید. اینترنت اكسپلورر می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود كه قبل از اجرای فایل‌های شبكة وب به شما هشدار دهد كه این فایل ممكن است خطرناك باشد. این مطلب می‌تواند در حفظ امنیت در كار با شبكة وب بسیار مؤثر واقع شود.

زمانی كه در مرورگر وب خود برنامه‌ای اجرا می‌كنید، این برنامه بر روی رایانة شما اجرا می‌شود، نه در شبكة وب! به همین دلیل مرورگرها تنظیمات امنیتی ویژه‌ای دارند كه ارتباط صفحات وب را با رایانة شما محدود می‌كنند. شما با اعمال این تنظیم‌ها می‌توانید خطر استفاده از شبكة وب را كاهش دهید.

 


برچسب‌ها: اينترنت , اموزش اينترنت , سوالات اينترنت , به ياد تو , وبلاگ به ياد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1391

جستجو در شبكة جهانی وب

جستجو در شبكة جهانی وب

 شبكة جهانی وب دارای حجم غیرقابل تصوری از اطلاعات سودمند می‌باشد كه این اطلاعات برای اقشار مختلف نظیر دانشجویان، تولید كنندگان، كارمندان، محققان و حتی افرادی كه در جستجوی سرگرمی‌های جدید هستند كاربرد دارد.

شبكة وب نكات خوبی را در مورد بهداشت و سرمایه‌گذاری ارائه می‌كند. این شبكه حاوی آخرین اخبار روز نیز می‌باشد. علاوه بر اینها شبكة وب دارای صفحات متعددی است كه به سرگرمی‌های مختلف اختصاص یافته‌اند ولی در صورتی كه امكان دسترسی و پیدا كردن آن را نداشته باشید، چه فایده‌ای برای شما دارد.

جستجو در شبكة جهانی وب به دو صورت انجام می‌شود: 1ـ استفاده از Web directory ، 2ـ استفاده از Search engineWeb directory هایی مثل Yahoo! و Open Directory صفحات وب را به صورت موضوعی طبقه‌بندی می‌كنند. Web directoryها توسط طراحان صفحات وب طبقه‌بندی می‌شوند بنابراین ساختار دقیق و قابل فهم Web directoryها موجب می‌شود كاربران بتوانند به راحتی به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی پیدا كنند.

Search engineها بانك‌های اطلاعاتی عظیمی هستند كه محتویات شبكة وب را فهرست می‌كنند. قابل توجه است كه این بانك‌های اطلاعاتی بر خلاف Web directoryها توسط رایانه‌ها آماده می‌شود.

اگر شما بخواهید به نحوی موثر اطلاعات و صفحات مورد نظر خودتان را پیدا كنید باید از هر دو روش جستجو در وب استفاده كنید.


برچسب‌ها: اينترنت , اموزش اينترنت , سوالات اينترنت , به ياد تو , وبلاگ به ياد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1391

اتصال به اینترنت برای اولین‌بار

اتصال به اینترنت برای اولین‌بار

هر روز میلیون‌ها نفر از اینترنت استفاده می‌كنند. اینترنت یك شبكة گسترده جهانی متشكل از رایانه‌های بسیار است. این شبكه در گذشته رونق امروزی را نداشت و بیشتر توسط دانش‌پژوهان، نوابغ و ارتش استفاده می‌شد. امروزه اینترنت توسط تمام اقشار مردم استفاده می‌شود و روش‌های ارتباط، كار و تجارت را در جامعه متحول كرده است.

با فرا رسیدن قرن جدید، اینترنت بسیاری از رویاهای تخیلی و غیرممكن گذشته را به یك حقیقت غیرقابل انكار تبدیل نموده است. دانشجویانی كه در دانشگاه خود فاقد امكانات تحقیقاتی می‌باشند از طریق اینترنت ربات‌هایی را در آزمایشگاه تحقیقاتی لیورمور در آمریكا به حركت درمی‌آورند. مادربزرگی چشم به راه برای اولین‌بار نوة نازنین‌اش را در یك ویدئو كنفرانس از طریق اینترنت (علی‌رغم فاصلة چند هزاركیلومتری‌ای كه با هم دارند) می‌بیند و اشك شوق می‌ریزد و نویسنده‌ای گمنام هزاران نسخه از كتاب جدیدالتألیف خود را در اتاق بیست متری ‌خانه‌اش به وسیلة اینترنت به مشتریانی كه حتی در كشورهای خیلی دوردست هستند می‌فروشد. اینها همگی نمونه‌هایی از كاربردهای این شبكة بی‌نظیر هستند.

اینترنت سرویس‌های متعددی دارد. برای استفاده از هر كدام از سرویس‌های اینترنتی ملزم به اتصال به اینترنت هستید. نرم‌افزار اتصال به اینترنت و بسیاری از نرم‌افزارهایی كه از سرویس‌های اینترنتی مختلف بهره می‌گیرند همراه سیستم عامل ویندوز نصب می‌شوند. یكی از سرویس‌های اینترنتی شبكة جهانی وب نام دارد كه به اختصار به آن وب می‌گویند. وب مجموعة صفحاتی است كه روی رایانه‌های بسیاری در سطح دنیا گسترده شده و هدف اصلی این صفحات اطلاع‌رسانی می‌باشد. این صفحات خود نیز حاوی متن، تصاویر گرافیكی و چندرسانه‌ای است. جستجو و نمایش صفحات وب توسط مرورگرهای وب انجام می‌گیرد. ویندوز هم دارای نرم‌افزار مرورگر وب می‌باشد كه اینترنت اكسپلورر (Internet Explorer) نام دارد.

قبل از اینكه بتوانید از خدمات وب یا هر نوع خدمات دیگر استفاده كنید باید به اینترنت وصل شوید. بعد از برقراری ارتباط با اینترنت هر نرم‌افزاری كه برای كار با اینترنت طراحی شده به صورت خودكار در صورت بروز نیاز اطلاعات رد و بدل می‌كند. مرورگرهای اینترنت و نرم‌افزارهای پست الكترونیك نیز به همین صورت هستند.

 


برچسب‌ها: اينترنت , اموزش اينترنت , سوالات اينترنت , به ياد تو , وبلاگ به ياد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 6 فروردين 1391

اول ، سال جدید رو تبریک عرض میکنم خدمت همه ی دوستانی که سال 90 رو در کنار هم بودیم و توی لحظات تلخ و شیرین ، توی پستی و بلندی ها ، همدیگه رو از یاد نبردیم و حداقل توی نمازامون واسه هم دعا کردیم ...

از خدای متعال بهترینها رو براتون آرزومندم و سالی پر از محبت و صفا و صمیمت رو ...

دوم اینکه سال 90 ، سالی بود پر از فراز و نشیب ، هم واسه خودمون توی زندگی شخصیمون و هم واسه ملت و کشورمون ...

در هر صورت گذشت ...

ولی یادمون نره که عده ای از خودشون ، از جوونیشون ، از دنیاشون ، از زن و بچه و پدر و مادرشون گذشتن و سال نو ها رو ندیدن تا ما بمونیم و لحظات تحویل سال رو در کنار خونواده هامون باشیم و بهار رو ببینیم ...

یادمون باشه که شهدا ولی نعمتون هستن ...

یادمون نره که اگه در مسیر دفاع از حریم ولایت ، اندکی متزلزل بشیم و خدایی ناکرده امر بر ما مشتبه بشه ، مثل خیلی ها که از قافله شهدای کربلا جاموندن ( بخاطر لنگ زدن ِ پای ارادتشون ) ، ما هم جا میمونیم و در گذر روزگار محو خواهیم شد و آیندگان به نیکی از ما یاد نخواهند کرد ...

یادمون باشه که شیطون ، کاری به آدمهای سست عنصر نداره ولی مومنین رو به انواع مختلف وسوسه ها فریب میده ، آهای بچه مومن ! مواظب شیطون باش ، توی کوچه و خیابون از کنارت رد میشه و خبر نداری ... نکنه یه هو دلت رو ببره جایی که دل تموم از خدا بی خبرا اونجاست !!!!

مراقب باشیم که در حمایت از امام خامنه ای ( روحی فداک ) ، چیزی کم نذاریم ... بخدا روزی که امام مهدی ( عجل الله تعالی ) بیاد ، حرفی واسه گفتن نخواهیم داشت ...

یادمون نره که اگه بخوایم تو رکاب مهدی موعود ( عجل الله ) باشیم ، باید خودمون رو شناخته باشیم و بصیرت داشته باشیم ... خلاصه ، جهاد اکبر یادمون نره رفقا !!!

یادمون نره که « فان حزب الله هم الغالبون » هر چند که تعدادشون کم و ناچیز باشه و توی اقلیت باشن ... این اراده ی خداونده که « و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا » ... یعنی ، در قاموس شهادت ، ترس معنایی نداره ... 

به حول و قوه الهی آینده از ان مومنین است و کفار و سپاهیان شیطان هر چقدر هم که قدرتمند باشند ، مثل سپاه ابرهه ، در برابر سپاه خداوند زانو خواهند زد ...

یاد صحبت پر مغز شهید بزرگوار سردار همت افتادم که میگفت : « اگه کار ما برای رضای خدا باشه و اگه خودمون را برای خدای ، خالص کرده باشیم ، چه بکشیم ، چه کشته بشیم پیروزیم . »

و اما چند نکته ی آخر ...

بیاید قول بدیم که :

توی سال جدید ، خودمون رو بیشتر به خدا نزدیک کنیم ...

                      جلوی پای امام زمان سنگ اندازی نکنیم ...

                      فرمایشات امام خامنه ای رو مو به مو اجرا کنیم و نه فقط اون قسمتی رو که به سود ماست 

                      دست تعداد بیشتری از هموطنامون رو بگیریم ...

                      نمازامون رو با خضوع و خشوع بیشتری بخونیم ...

                      درسامون رو اهمیت بدیم و به جهاد علمی بپردازیم ...

                      اگه توی خودسازی و تزکیه نفس کم گذاشتیم ، جبران کنیم ...

                      نماز شب رو برای خودمون واجب کنیم ...

                      بیش از پیش به پدر و مادرمون احترام بذاریم و با خونوادمون بیشتر دوست بشیم ...

                      قرآن رو از مهجوریت در بیاریم «وقال الرسول یرب ان قومی اتخذوا هذا القرءان مهجورا» (فرقان/30) و                           نهج البلاغه رو از توی کمدهامون بکشیم بیرون و ازش سود ببریم و در کل رابطه مون رو                                   با کتب دینی تقویت کنیم ...

                       قهر رو بذاریم کنار و برای آشتی ، پیشقدم بشیم و حتی افرادی رو که با هم اختلاف دارن با                            هم صلح و صفا بدیم ...

میدونید حقیقت چیه ؟ حقیقت اینه که چون ما به خدا نرسیدیم ، این همه گرفتاری داریم ، چون مخلص نیستیم ... بیایید تجربه کنیم رسیدن به خدا رو توی همین سال جدید و همینطور که بهار میاد و همه چیز نو میشه ، ما هم به همراه اومدن بهار ، دلامون رو نو کنیم و جلا بدیم و تصمیم بگیریم که بی یاد خدا دست به هیچ کاری نزنیم و توی کارامونم اخلاص داشته باشیم ،

اخلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاص ...


برچسب‌ها: عيد نوروز , نوروز , عيد , وبلاگ به ياد تو , به ياد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : شنبه 5 فروردين 1391

تعریف اینترنت

اینترنت، سیستمی جهانی از شبکه هایی از کامپیوترهای به هم پیوسته است که از پروتکل اینترنتی استانداردی (TCP/IP) برای خدمت رسانی به میلیاردها کاربر در سراسر جهان استفاده می کند. اینترنت، شبکه ای است که از میلیون ها شبکه محلی یا سراسری مخفی، عمومی، دانشگاهی، تجاری، و دولتی تشکیل شده است که توسط تکنولوژی های الکترونیکی، بی سیمی، و نوری به یکدیگر،متصل شده اند. اینترنت، محدوده وسیعی از منابع اطلاعاتی و سرویس ها نظیر صفحات به هم گره خورده اینترنتی در شبکه جهانی وب (World Wide Web یا WWW) و یا ایمیل های الکترونیکی را در خود جای داده است.

اکثر رسانه های قدیمی نظیر تلفن، موزیک، فیلم و تلویزیون، با ظهور و پیشرفت اینترنت، دچار دگرگونی شده اند. یکی از این دگرگونی ها، ظهور و تولد سرویس های ارسال صوت از طریق پروتکل های اینترنتی (VoIP) و IPTV است.

روزنامه ها، کتاب ها، و انتشاراتی ها نیز، خود را با تکنولوژی وب سایت تطبیق داده اند. اینترنت، شکلی جدیدی از محاورات میان مردم از طریق ارسال پیام آنلاین، انجمن های اینترنتی، و شبکه های اجتماعی، بوجود آورده است و یا به آن سرعت داده است. خرید آنلاین نیز نام و تکنولوژی جدیدی می باشد که ثمره ای از ظهور و پیشرفت اینترنت در میان مردم را نشان می دهد.

منشاء اینترنت، به تحقیقات سالهای 1960 میلادی بر می گردد. دولت ایالات متحده، در تلاش برای ساخت شبکه ای مستحکم و بی عیب از کامپیوترها برای اهداف تجاری مخفی بود. در سال 1980 میلادی، همزمان با بنیان گذاری هیات علمی جهانی در ایالات متحده، و همچنین با راهیابی موسسات و نهادهای خصوصی در این هیات، باعث شد تا از همه جهان، کامپیوترهایی به این شبکه به هم پیوسته بپیوندند و از تکنولوژی آن استفاده کنند. خصوصی سازی این پروژه در سالهای 1990، باعث شد تا شبکه بین المللی حاصله عمومی شود بطوریکه کلیه جنبه های زندگی مدرن انسانها را تحت تاثیر قرار داد. در سال 2009، طبق تخمینی که زده می شد، یک چهارم مردم سراسر دنیا، از اینترنت استفاده می کردند.

اینترنت، هیچگونه مرکزیتی برای مدیریت ندارد، چه در تکنولوژی بکار رفته در آن و چه در سیاست هایی که برای دسترسی و استفاده از آن در جهان وضع می شود. هر شبکه ای که به اینترنت متصل می شود، می تواند برای خود، قوانین و مقرارات خاصی را داشته باشد. تنها چیزی که توسط نهادها و ارگانها در دنیا نظارت می شود، تعاریفی از دسترسی برای دو اصل اساسی به نام "فضای نام ها" می باشد که شامل: فضای آدرس پروتکل اینترنتی و سیستم نام دامنه است که مسقیما توسط سازمانی به نام اتحادیه اینترنتی برای تخصیص نام ها و شماره ها (ICANN)، نگهداری می شوند. زیربنای فنی و استاندارد سازی هسته اصلی پروتکل ها (IPv4 و IPv6)، یا IETF، سازمانی غیر در آمدزا می باشد که فعالیت آن توسط داوطلبانی از سراسر دنیا صورت می گیرد و هرکسی می تواند با داشتن مهارتهای فنی خاصی، در آن شرکت نماید.

 


برچسب‌ها: اینترنت چیست, اینترنت چیست؟, اینترنت , به یاد تو , وبلاگ به یاد تو ,

ارسال توسط مدير
تعداد بازديد :  
تاريخ : سه شنبه 1 فروردين 1391

اینترنت چیست؟

به فرایند اتصال و ارسال و دریافت اطلاعات از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر توسط مکانیزم و سیستم مخصوص آن، اینترنت گفته می شود. اینترنت، انتقال اطلاعات با اصطلاح داده یا دیتا توسط مکانیزم دیجیتال یا همان مکانیزم 0 و 1 می باشد و اولین بار برای ارسال و انتقال محتویات و نوشته های یک صفحه، میان دو دانشگاه در آمریکا توسط کدهای مخصوصی که به هایپر تکس مارک آپ شهرت دارد، استفاده گردید و این آغاز نسل جدیدی از ارتباطات از راه دور، میان دو کاربر یا دو کامپیوتر با بعد مصافتی زیاد (به صورت دیجیتال) بصورت همگانی ، بود. پیش از این با استفاده از سیستم آنالوگ که همان تلفن و فکس بود، برقراری ارتباط میسر گشته بود، اما این شکل جدید انتقال یک تحول عمده در دنیای ارتباطات محسوب می شد و تحول عمده آن به سال 1991 باز می گردد.

ارتباط اینترنتی توسط سرویس دهندگان خطوط اینترنتی صورت می گیرد. یعنی سرویس دهندگانی وجود دارند که وقتی شما به کامپیوتر آنها متصل می گردید، به دلیل پروتکل ارتباطی آنها (یا دریافت کننده اطلاعات هستند یا ارسال کننده اطلاعات)، شما هم وارد اینترنت و جزوی از کامپیوترهای اینترنت می گردید. وقتی جزو کامپیوترهای اینترنتی شدید، می توانید به کامپیوترها و اطلاعات دیگر کامپیوترها، دسترسی پیدا کنید و یا با آنها ارتباط برقرار نمایید (مانند ارسال یا دریافت ایمیل، چت و استفاده از تورنت...).

 


برچسب‌ها: اینترنت چیست, اینترنت چیست؟, اینترنت , به یاد تو , وبلاگ به یاد تو ,

ارسال توسط مدير
آخرين مطالب